Jump to content
Annons

Latency fri sånginspelning


Mylan

Recommended Posts

Hej!

Är det någon som kan hjälpa mig med att få en latency fri lyssning på en sånginspelning i Cubase 7.5 Jag vill ha lite reverb på min sång när jag spelar in. Jag är sedan lång tid tillbaka användare av Logic. Där på input spåret är utgången avstängd men före fadern utgång till en aux kanal som har ett reverb där utgången går till Firefaces 800 på software playback ingång 9-10. På så sätt har jag latency fri lyssning. Jag provar nu Cubase Elementa 7 och tycker den har en del funktioner som jag gillar men någon latency fri lyssning har jag inte lyckats med. Ser i manualen för 7.5 att den har flera routings möjligheter än Elementa 7. Är det någon som har ett eller flera förslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Stora Cubase kan mer än elements med det går i elements också. Det är bara att skapa en output bus, låt din kanal gå ut på denna bus. Lägg sedan på det reverb du ska ha med 100% wet. Sedan får du mixa din reverb signal med direkt ljudet i din FW800 mixer

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Jag har en mac pro 08, jag har 128 som I/O buffer. Jag har letat, men jag hittar ingen plats där jag kan hitta en output bus och du menar med din kanal audio track där jag gör inspelningen. Så var skapar jag output bus?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tittade lite i manualen och nu har jag fått till det så det låter bra men om jag gjort som du förslog det vet jag inte. I mixern finns ju ett routings fält med ingång och utgång där gjorde jag inställningar på själva inspelnings spåret. Inställningar i Vst connection hade jag inte gjort rätt. Vad jag gjorde mer kommer jag nu inte ihåg. Med det jag gjort visar att det är möjligt, så det blir nog en uppgradering till 7.5.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Hej! Jag har en mac pro 08, jag har 128 som I/O buffer. Jag har letat, men jag hittar ingen plats där jag kan hitta en output bus och du menar med din kanal audio track där jag gör inspelningen. Så var skapar jag output bus?

F4

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland när det är stora projekt brukar jag exportera ut en waw-fil på mixen, öppna ett nytt projekt, importera mixen och sedan spela in - sen när jag är klar med inspelningen importerar jag in i ursprungligt projekt! I Sonar kan man dessutom frysa alla spår (göra temporära audiofiler) för att på så vis minska latencyn....

Med vänlig hälsning Henric

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...