Jump to content
Annons

Orkestermusik


eligolf

Recommended Posts

Hej! Jag skrev i fel tråd innan, vet inte vilken, men nu har jag hittat rätt tror jag 🙂 Jag har laddat ner EWQL CCC2 och börjat leka lite med detta. Eftersom jag är nybörjare med att skapa musik (framförallt i datorn) så kan jag behöva lite hjälp med tips om mixning i orkestermusik, eftersom jag försöker göra filmmusik. Har gjort en hel låt nu, länkar till den nedan. Så till mina konkreta frågor:

1. Vad ska jag tänka på i min mixning/master i denna låten men framför allt i allmänhet?

2. Har ni några andra tips/idèer på saker jag borde ändra på i den här låten eller tänka på i framtiden? Kritik är mycket välkommet då jag försöker bli bättre! 🙂

Ha en bra dag!

Höll på att glömma men här har ni länken: https://soundcloud.com/eli_nilsson/road-to

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Härliga piano toner eligolf. 🙂

Jag använder också EWQL och är mycket nöjd med det.

Undrar lite vad det är för violin som kommer efter 30 sekunder i Road to the unknown ?

En annan sak som jag känner rent spontant, är att det fattas Reverb.

Här är ett makalöst fint Convolution Reverb från East West, som jag starkt kan rekommendera.

http://www.soundsonline-europe.com/Spaces

Angående din mix av denna låten och alla dina framtida låtar... så kanske denna sidan kan vara av intresse ?

http://music.tutsplus.com/tutorials/a-guide-to-producing-an-epic-orchestral-track--audio-13389

Lycka Till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)