VacUm Posted June 25, 2014 Report Share Posted June 25, 2014 Hej på er, Hamnade här lite av en slump nyligen och märkte att mitt gamla konto fortfarande fungerar. Kul! Det var längesen jag var aktiv här och nu när det snart är semester tänkte jag att det kunde vara kul att lurka runt på studioforumet igen. Jag jobbar nuförtiden som utvecklare och musikproducent på Klevgränd Produktion (http://klevgrand.se vi gör digital media av alla möjliga slag). Det jag jobbar med mest är audio programmering och musik för interaktiva applikationer, har bland annat byggt AudioCue som är en musikmotor för interaktiv musik (http://audiocue.se). alles gott! // johan 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Stålbröst Posted June 25, 2014 Report Share Posted June 25, 2014 Välkommen tillbaka! 🙂 /Mats Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hellpig Posted June 25, 2014 Report Share Posted June 25, 2014 Hej & välkommen tillbaks! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik dP Posted June 25, 2014 Report Share Posted June 25, 2014 Hej på dig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
slejnard Posted June 25, 2014 Report Share Posted June 25, 2014 Tjo! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joachime Posted June 25, 2014 Report Share Posted June 25, 2014 Tjena! Det var länge sedan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hegobald Posted June 25, 2014 Report Share Posted June 25, 2014 Halloj! Det var ett tag sedan ja! 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VacUm Posted June 26, 2014 Author Report Share Posted June 26, 2014 Hehe, ja man känner ju igen ganska många nicknames nu när man kikat runt en del. Mycket roligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pile63 Posted June 26, 2014 Report Share Posted June 26, 2014 Kul att se någon som audioprogrammering. Kollade upp det för ett antal år sedan medan insåg då att det inte var något för mig. Kanske skall kolla upp det igen....:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
VacUm Posted June 26, 2014 Author Report Share Posted June 26, 2014 Kul att se någon som audioprogrammering. Kollade upp det för ett antal år sedan medan insåg då att det inte var något för mig. Kanske skall kolla upp det igen....:-) Ja, audioprogrammering är galet kul men kan ibland bli lite frustrerande när det inte blir som man tänkte sig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joachime Posted June 26, 2014 Report Share Posted June 26, 2014 Audiocue verkar intressant. Finns det något klipp som visar hur man jobbar med det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hegobald Posted June 26, 2014 Report Share Posted June 26, 2014 Hmm! Spännande! Hoppas bara att Audiocue INTE bygger på Flash!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VacUm Posted June 26, 2014 Author Report Share Posted June 26, 2014 Det finns flash-stöd, men nej, det är native C/C++ från grunden. Användargränssnittet är ganska spartanskt men "gör jobbet". De som använt det brukar va igång och jobba utan problem efter en halv dags workshop. Fokus har än så länge legat på själva uppspelningsmotorn då det mesta för AQ än så länge gjorts inhouse av mig och kollegorna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Roos Posted June 26, 2014 Report Share Posted June 26, 2014 Hej och välkommen tebaks! :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wernborg Posted July 1, 2014 Report Share Posted July 1, 2014 Kul och hej igen. "Vatten på en gås" var en favorit bland dina demosar! Nu är ju demokritik mer eller mindre helt försvunnet från Internätet men på den tiden var det skoj. 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VacUm Posted July 1, 2014 Author Report Share Posted July 1, 2014 Wernborg: Åh, den hade jag nästan glömt bort. Tack! Men den hette väl Inlandsis om jag inte missminner mig? Ja, lite trist att låtkritiken inte är lika aktiv! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wernborg Posted July 1, 2014 Report Share Posted July 1, 2014 Just det. Så hette den ja. Skön var den i alla fall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundin Posted July 26, 2014 Report Share Posted July 26, 2014 Tjenna! Det var inte igår och inte i förrgår heller. Kul att se dig igen och kul att det gick bra "efter livet" på Studioforum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts