Jump to content
Annons

Eventide skänker channel strip. "Gratis är gott"


Recommended Posts

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Troligen koden som står längst ner i inlägget men har inte testat själv än...

Den funkade i alla fall inte. Får kolla vidare på nåt annat forum men tack i alla fall,

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

En rejält CPU hungrig rackare är det i alla fall. Nästan löjligt hungrig med tanke på att det bara är eq+compressor+delay, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Kanske till och med en ganska usel plugin. Stänger man av samtliga "delar" av pluginen så drar den fortfarande ganska mycket CPU. Om det med denna gratis plugin vill visa vad de kan så har de gjort det. Någon annan som provat? Fungerar det bättre i protools eller logic? MS-Windows?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

En rejält CPU hungrig rackare är det i alla fall.

Jag laddade hem den. Fick nyligen mejl om att uppdatering med bugg-fixar finns att hämta. Där ska bl.a. följande ha åtgärdats:

"5. Fixed an issue which was causing extreme CPU loading on some processors in some DAWs"

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Jag laddade hem den. Fick nyligen mejl om att uppdatering med bugg-fixar finns att hämta. Där ska bl.a. följande ha åtgärdats:

"5. Fixed an issue which was causing extreme CPU loading on some processors in some DAWs"

Den drar fortfarande löjligt mycket CPU.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Kanske till och med en ganska usel plugin.

Ja men ingen som tvingar dig att använda den. I delar av världen riskerar folk livet för att våga protestera, i Sverige sitter man och gnäller om en gratisplugg.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Ja men ingen som tvingar dig att använda den. I delar av världen riskerar folk livet för att våga protestera, i Sverige sitter man och gnäller om en gratisplugg.

Jag vet inte hur du har det. Men för mig är 249$US inte gratis. Nu har jag inte betalat 249$US men det är vad de vill ha idag. Gratis ett tag var bara en reklam grej. Det fungerade nog ganska bra, många amatörer hakade nog på. Men meningen var nog att man skulle imponeras...

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ja men du har ju inte betalat det utan det var och förblir en gratisplugg för i stort sett alla. Köper man den idag så kanske man har fog för att gnälla. Annars, nej.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Ja men du har ju inte betalat det utan det var och förblir en gratisplugg för i stort sett alla. Köper man den idag så kanske man har fog för att gnälla. Annars, nej.

Den drar inte mer eller mindre CPU beroende på vad man har betalat. Det är relevant att diskutera pluginen i sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...