Jump to content
Annons

Ändra stereopolaritet på enskild output kanal?


Gerterface

Recommended Posts

Hej,

Sitter och skriver en låt där jag vill blanda ett par våta samples med torra. Jag har en våt harpa som är inspelade på vänster sida av en mikrofon, men jag vill ändra den till höger sida. Om jag pannar den starkt till vänster så ligger den ju till vänster i stereofältet, men reflektionerna från väggar och rummet kommer fortfarande starkare från vänster, vilket gör att den låter oerhört ur fas.

Finns det något sätt att ändra polariteten (Left-Right) på allt ljud på en kanal? Helst på en midioutput om det går, men har mina aningar om att detta är lättare med en ljudfil.

Tack i förhand,

Boberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack för era svar!

Om du gör om det till audio så borde det inte vara alltför svårt. Markera själva ljudfilen och klicka på "Audio" i menyraden och sen på "process". Där borde du hitta något som kan hjälpa dig.

Borde inte pluggen du arbetar i kunna panorera om instrumentet?

Det är EastWest Symphonic Orchestras harpa jag vill använda. Har bara gold versionen av pluggen, vilket betyder att jag bara kan använda "Stage" mickar. Kan panorera, men den slags panoreringen är samma som är tillgänglig i Cubase. Det blir tyvärr inte särskilt verkligt. Men får bounca harpan till en ljudfil inför mixning helt enkelt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...