Jump to content
Annons

100-200hz?


Svisse

Recommended Posts

Hej !

Jag frågar ej ofta på detta forum då man känner sig ganska nykomling och är lite rädd för att störa men är det någon om kan svara på eller eventuellt ge lite tips på vad man kan göra åt rummet då testet från rew-acoustic ger en dipp vid 100hz för att stiga till 200hz därefter ganska normal kurva.Med andra ord probem vid 100 till 200 hz! Ska nämna att jag har dämpat spegelmässigt som boken säger men ej i taket. 2 meter i takhöjd!Rummet är c:a 4x3,5x2.

Med vänlig hälsning Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad använder du för mätmik?

Nu var det ett tag sedan jag höll på med akustikbehandling, men en dipp över en hel oktav låter mycket även i basregistret. Släng gärna upp en bild på vattenfallsgrafen samt frekvenssvaret!

Med största sannolikhet kommer du dock att behöva en avstämd basfälla för att komma till bukt med problemet. Så mycket kan jag säga utan att se någon bild. Men har du testat att förflytta lyssningspositionen i djupled? Testa att flytta mätmiken lite för långt fram samt lite för långt bak och mät upp igen, det kan ganska stor skillnad bara att flytta sig 20cm framåt eller bakåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...