Jump to content
Annons

Hellpig

Recommended Posts

Igår blev Google Musik tillgängligt i bland annat Sverige. Tyckte bara det skulle finnas en tråd här ... är ju inte bara en streamingtjänst, man ladda ner musik för lokal access, eller ladda upp lokala ljudfiler för streamingaccess (upp till 20000 filer har jag hört). Man kan äveb pusha ut egen musik till försäljning (se här: https://play.google.com/artists/). Första månaden är gratis, sedan kostar det 79 kr / månad.

Tjöta på nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fast hur bra går det för dem att konkurrera ut saker i allmänhet? Google+ har ju inte direkt konkurrerat ut Facebook iaf i min åldersgrupp :-)

Edit: läste dock lite snabbt nu och det verkar ju vara lite mer nischat för oberoende artister. Kanske kan vara nice om folk orkar köpa där och sen lägga i offline playlist på Spotify. Hur lätt lär detta vara gentemot iTunes? Är ej insatt men känns som om att alla och deras hund finns på iTunes om de vill

Redigerat av Vey
Link to comment
Dela på andra sajter

Har helst inte med Google att göra då jag vet hur oerhört kass deras kundservice är. Efter att ha varit administratör för en relativt stor YouTube kanal för något år sedan så har jag fått erfara hur ofantligt dåligt med service dom erbjuder. Det är nämligen så att dom inte erbjuder någon service alls (endast om ens kanal är enorm, typ..). Man kan varken maila eller ringa dem trots att det finns stora kodningsfel på YouTube som skapar problem.

Lycka till till er som prövar detta! 🙂

Redigerat av Gerterface
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bekräfta att deras kundservice inte är Något att hänga i granen. Är tekniskt ansvarig för bla mail via Google apps och har behövt ringa dem för support och det är typ det sämsta kösystemet jag varit med om. 17 minuter satt jag innan jag gav upp. Under den tiden fick jag varken veta mitt könummer eller ett erbjudande om uppringning när det var min tur, mailade istället och fick vänta fett länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag visste inte ens att de hade en kundsupport så där ser man... antar att alla vill ha en del av kakan, vilken tjänst som är bäst har jag ingen aning om och tar inte någon specifik tjänst i försvar. Tycker därtill att ersättningen till artisterna är dålig så långt jag vet, det har väl blivit bättre men är långt från vad det borde vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

pHISTERmILL (oregistrerad)

Kan bekräfta att deras kundservice inte är Något att hänga i granen. Är tekniskt ansvarig för bla mail via Google apps och har behövt ringa dem för support och det är typ det sämsta kösystemet jag varit med om.

Hur mycket betalar ni för mail-tjänsten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Whopp! Det var billigt... så billigt att man nog inte kan förvänta sig så mycket support. Företaget jag jobbar för köper support från ett stort IT-företag i USA och vi betalar miljonbelopp för den supporten. Kan säga att det ger inte mycket valuta för pengarna tyvärr. :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast hur bra går det för dem att konkurrera ut saker i allmänhet? Google+ har ju inte direkt konkurrerat ut Facebook iaf i min åldersgrupp :-)

Sociala närverk är ju en helt annan grej då de blir i stort sett värdelösa om ingen av dina vänner använder det.

En musiktjänst blir ju värdefull så länge den erbjuder den musiken du vill höra på ett sätt och till ett pris som passar dig. Sen spelar det ju ingen större roll om dina vänner använder Spotify eller iTunes.

Tyvärr måste jag säga att Google Music inte är så intressant för mig så länge de inte erbjuder nedladdning i ALAC eller FLAC. Det är en av anledningarna till att jag älskar Bandcamp. Har köpt nästan all musik därifrån de senaste två åren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Whopp! Det var billigt... så billigt att man nog inte kan förvänta sig så mycket support. Företaget jag jobbar för köper support från ett stort IT-företag i USA och vi betalar miljonbelopp för den supporten. Kan säga att det ger inte mycket valuta för pengarna tyvärr. :/

Yes, 4 euro per skalle och månad. Har inte krånglat någon mer gång, men när det väl gjorde det så missades en hel del mail från klienter. Men som du säger kanske man får vad man betalar för om man ger 4 euro..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...