kLEO Posted March 6, 2014 Posted March 6, 2014 Hej! Jag har precis gått över från Logic 9 till X, och stöter titt som tätt på småsaker som skiljer sig från 9an... Ett problem jag har nu som är väldigt irriterande är att när jag försöker "mute-a" en enskild "region" så mute-as hela spåret (alltså ALLA regions).. Samma sak när jag försöker mute-a EN midi-not, då mute-as också hela spåret vilket är helt sjukt, jag måste då alltså radera midi noten för att tysta den.... Någon som haft/har samma problem som vet hur man löser detta? Tack på förhand! /Leo
KillwithSkill Posted March 6, 2014 Posted March 6, 2014 Måste ju vara nåt knas? Du markerar regionen och trycker på m på tangentbordet. Samma med midispåret.
Gaurgle Posted March 6, 2014 Posted March 6, 2014 Det är nya keycommands (om man vill) ctrl-m är mute av enskild region eller midinot, M betyder mut på helt spår. går att ställa om till Logic 9's ketcommands. 1
KillwithSkill Posted March 6, 2014 Posted March 6, 2014 Ah, visst fan! Kom ju på att jag importerade mina keycommands från nian när jag installerade x.
kLEO Posted March 7, 2014 Author Posted March 7, 2014 (edited) Det är nya keycommands (om man vill) ctrl-m är mute av enskild region eller midinot, M betyder mut på helt spår. går att ställa om till Logic 9's ketcommands. Okej stort tack!! Jag får nog ta och ändra till Logic 9's key-commands då! Edited March 7, 2014 by kLEO
kLEO Posted March 7, 2014 Author Posted March 7, 2014 Är det någon som vet varför jag heller knappt har några presets i min Space Designer? Jag har typ 2 hall reverbs och 2 plate reverbs...?
Recommended Posts