Jump to content
Annons

Mackie 1640i Extra ljudkort


m-and208

Recommended Posts

Jag tänkte höra om de är någon som har erfarenhet eller kunskap om att koppla ihop ljudkort via Firewire.

Jag har idag ett mackie 1640i med inbyggt Firewire kort, Men de saknar midi in/ut. Därför funderar jag på om de skulle va möjlig att koppla till ett annat ljudkort med midi igenom mackie bordet? för att kunna använda allt samtidigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

ja de va de jag funderade på om de skulle fungera! Men tror du de måste va av samma märke mackie i detta fallet? Använder Cubase i nuläget och så vitta jag vet går de bara använda ett ljudkort åt gången! Saken är den att jag vill ha kvar mackie bordet med samtidigt spela in trummor med midi!!

Link to comment
Dela på andra sajter

ja. det är ju egentligen fel att använda termen ljudkort till ett midiinterface även om det är inbyggt på många ljudkort

men de arbetar alltid helt oberoende av varandra

och du kan ha flera ljudkort kopplade till datorn men man använder ju oftast bara ett åt gången. det inbyggda tex...

du kan även klart ha flera olika midiinterface inkopplade samtidigt och använda dem samtidigt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...