Jump to content
Annons

Får inte min CME Xkey USB-klaviatur att fungera i cubase


cageman84

Recommended Posts

Införskaffade precis en ny usb klaviatur till min portabla studio,

Tyvärr får jag den inte att fungera.

Det medföljer en usb-sladd. Jag kopplar in och installerar automatiskt. Jag öppnar sedan cubase och den finns med i listan. Men när jag trycker på tangenterna händer ingenting.

Med min andra (en keyboard från M-audio) var det bara att koppla in och köra. Då fungerade allt direkt.

Någon som har någon idé?

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej och tack för hjälpen!

Konstigt nog fungerar det när jag startar upp cubase utan mitt externa ljudkort ikopplat först (RME Babyface). Om jag väntar med att koppla in tills dess att jag startat cubase så fungerar det.

Jag vet inte om det är något USB problem med datorn kanske?

skumt! Men så länge det funkar då så kan jag ju göra på det viset. . 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Som Kr-illo skrev tidigare har även jag haft problem med min CME X6 Klaviatur. Jag fick den aldrig att fungera så jag tog tillbaks den till butiken. De insåg att det var ett fel och den är nu skickad för reparation. Dock fick jag min Klaviatur att fungera från början, men den slutade att fungera, så tror inte vi har samma problem. Har du provat att ladda ner senaste drivrutinerna? Det finns instruktioner om det i tråden Kr-illo länkade. Var dock försiktig, det var där det körde fast för mig.

Mycket möjligt att du redan gjort detta, men prova ALLA olika USB-Portar på datorn. Ibland kan drivrutinerna vara installerade på en av portarna, men inte de andra. Prova det till att börja med om du inte redan gjort det. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...