Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Tack för vÀlkomnandet alla!

FrÄn början var stommen en liten 4-kanalig kassettporta som sedan blev en 24-kanalig rullbandade och nu spelar jag in i Logic men mixar analogt med ett gammalt mixerbord.

Jag hÄller staden i det dolda men jag befinner mig i VÀstra Götaland. =)

VĂ€lkommen!

Jag o sÀkert fler blev dÄ nyfniken pÄ det "gamla analoga mixerbordet"
 Bild?

sadomachine (oregistrerad)
Postat

VĂ€lkommen till forumet.

Postat

FrÄn början var stommen en liten 4-kanalig kassettporta som sedan blev en 24-kanalig rullbandade och nu spelar jag in i Logic men mixar analogt med ett gammalt mixerbord.

Jag hÄller staden i det dolda men jag befinner mig i VÀstra Götaland. =)

Nyfiken i en strut, hehe. Var inte menat som ett förhör! Mest nyfiken inför eventuella samarbeten och sÄ.

Postat

Kul att höra att det kommer in fler analogintresserade hit! Jag Àlskar att jobba vÀldigt analogt, men just mixningen skulle dock aldrig gÄ att göra analogt för mig dock dessvÀrre. För stora project.

Jag vet att vi inte Àr sÀrskilt mÄnga om detta, men jag mÄste sÀga att jag generellt gillar Behringer! De vet hur man fÄr till ljud Àven om de Àr lite kalla vilket man fÄr ha med i berÀkningen, men det dÀr med byggkvalitet Àr dock tyvÀrr inte redigt deras starkaste sida...

Postat
Ser inget fel i Behringers bord, för dom pengarna sĂ„ fĂ„r du otroligt mycket valuta 🙂
Jag sa inget negativt om Behringer, ville bara se att jag gissade rĂ€tt mixermodell. 😛
Postat

Ja om grejerna Àr hela och fungerande sÄ Àr det mycket valuta för pengarna.

Hur stora Àr för stora projekt?

Oh yes, tycker jag allt! Har en del saker av dem, bla slutsteg, AutoCom, deras lilla mic-steg och lite krafs, och undantaget slutsteget sÄ har jag lyckats hitta anvÀndning för det mesta fortfarande Àven om jag har mycket bÀttre saker annars nu för tiden. Mick-steget exempelvis bytte jag rör pÄ & anvÀnder till Vocoder-modulering :-)

Storleken Àr lite olika frÄn project till project. Det jag sitter med nu kommer nog bara stanna nÄnstans mellan 100 till 150 spÄr dÄ regissören sjÀlv har ljudlagt det mesta, men det Àr inte ovanligt att mina project brukar hamna mellan 600 till 650 spÄr inklusive bussar och effektspÄr, vilket med tanke pÄ vilken dator jag har Àr den absoluta smÀrtgrÀnsen.

Hade dock varit kul att se ett mixerbord i den storleken ;-)

MARY G (oregistrerad)
Postat

Hejsan 😄

Postat

GodkvĂ€ll! Kaffet stĂ„r pĂ„ bordet! Ta en pepparkaka ocksĂ„. Är över frĂ„n jul.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.