Jump to content
Annons

Hej! Tyckte det var dags att kliva ut garderoben


Kecke

Recommended Posts

Annons

Tack för välkomnandet alla!

Från början var stommen en liten 4-kanalig kassettporta som sedan blev en 24-kanalig rullbandade och nu spelar jag in i Logic men mixar analogt med ett gammalt mixerbord.

Jag håller staden i det dolda men jag befinner mig i Västra Götaland. =)

Välkommen!

Jag o säkert fler blev då nyfniken på det "gamla analoga mixerbordet"… Bild?

Link to comment
Dela på andra sajter

Från början var stommen en liten 4-kanalig kassettporta som sedan blev en 24-kanalig rullbandade och nu spelar jag in i Logic men mixar analogt med ett gammalt mixerbord.

Jag håller staden i det dolda men jag befinner mig i Västra Götaland. =)

Nyfiken i en strut, hehe. Var inte menat som ett förhör! Mest nyfiken inför eventuella samarbeten och så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att höra att det kommer in fler analogintresserade hit! Jag älskar att jobba väldigt analogt, men just mixningen skulle dock aldrig gå att göra analogt för mig dock dessvärre. För stora project.

Jag vet att vi inte är särskilt många om detta, men jag måste säga att jag generellt gillar Behringer! De vet hur man får till ljud även om de är lite kalla vilket man får ha med i beräkningen, men det där med byggkvalitet är dock tyvärr inte redigt deras starkaste sida...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser inget fel i Behringers bord, för dom pengarna så får du otroligt mycket valuta 🙂
Jag sa inget negativt om Behringer, ville bara se att jag gissade rätt mixermodell. 😛
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja om grejerna är hela och fungerande så är det mycket valuta för pengarna.

Hur stora är för stora projekt?

Oh yes, tycker jag allt! Har en del saker av dem, bla slutsteg, AutoCom, deras lilla mic-steg och lite krafs, och undantaget slutsteget så har jag lyckats hitta användning för det mesta fortfarande även om jag har mycket bättre saker annars nu för tiden. Mick-steget exempelvis bytte jag rör på & använder till Vocoder-modulering :-)

Storleken är lite olika från project till project. Det jag sitter med nu kommer nog bara stanna nånstans mellan 100 till 150 spår då regissören själv har ljudlagt det mesta, men det är inte ovanligt att mina project brukar hamna mellan 600 till 650 spår inklusive bussar och effektspår, vilket med tanke på vilken dator jag har är den absoluta smärtgränsen.

Hade dock varit kul att se ett mixerbord i den storleken ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...