Jump to content
Annons

Bra bas/instrument plugg?


Bullerbyn

Recommended Posts

Annons

Spectrasonics Trilian, ganska mÄngsidig, mÄnga sorters ljud.

Native Instruments har en Rickenbacker i sitt bibliotek som gÄr att variera en del med försteg, PA, kompressor och liknande.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Även Vir2 BASiS ska vara vĂ€ldigt bra. Har dock inte provat den sjĂ€lv - men med tanke pĂ„ hur bra deras andra instrument Ă€r, sĂ„ har jag stort förtroende för dem. 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag mÄste sÀga att Prominys SR-5 nog Àr en av de bÀttre (bÀsta) jag spelat. Visst Àr Trilian mastigt och jag har en faiblesse för Scarbees basar (i synnerhet MM-bass amped). Ilyea Efimovs alster gÄr heller inte av för hackor (http://www.ilyaefimov.com/products/modern-bass.html), men det som sÄlde mig pÄ Prominy Àr lÀttheten i att spela snabba picking notes pÄ keyboard som verkligen lÄter duktigt legato. I Trilian och övriga lÄter det smÄtt styltat hur jag Àn vrider pÄ det. Men samtliga nÀmnda Àr givetvis gjutna.

http://prominy.com/SR5.htm

Claes nÀmner Vir2's basis, vilket mkt vÀl kan vara sjukt bra givet kvaliteten pÄ deras blÄs och gitarrutbud. Jag gillar Vir2 överlag. Dock floppade de rejÀlt med sitt slagverksbibliotek "Studio Kit Builder" sÄ man vet aldrig.

Redigerat av JohnRick
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 3 mĂ„nader senare...

4 av dom ovanstÄende personerna som svarat i trÄden har över 1000 inlÀgg vardera varav Claes tex har över 21 000.

Rent logiskt kan man ju anta att Claes inte gjort 21 000 inlÀgg med reklam för sina produkter eller vad tror du.

SÄ om du engagerar dig i forumet ( Communityn ) istÀllet för att det första du gör Àr att försöka

krÀnga dina produkter och nÀr det inte gÄr börjar du grÄta över det sÄ ska du se att saker kanske gÄr bÀttre och folk respekterar det du har att erbjuda och sÀga.

Ett forum Àr ge och ta som allt annat i samhÀllet och du mÄste bevisa din legitimitet och förtjÀna respekten.

Skicka in din produkt till redaktionen istÀllet och be dom göra en ordentlig recension av den

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

4 av dom ovanstÄende personerna som svarat i trÄden har över 1000 inlÀgg vardera varav Claes tex har över 21 000.

Rent logiskt kan man ju anta att Claes inte gjort 21 000 inlÀgg med reklam för sina produkter eller vad tror du.

SÄ om du engagerar dig i forumet ( Communityn ) istÀllet för att det första du gör Àr att försöka

krÀnga dina produkter och nÀr det inte gÄr börjar du grÄta över det sÄ ska du se att saker kanske gÄr bÀttre och folk respekterar det du har att erbjuda och sÀga.

Ett forum Àr ge och ta som allt annat i samhÀllet och du mÄste bevisa din legitimitet och förtjÀna respekten.

Skicka in din produkt till redaktionen istÀllet och be dom göra en ordentlig recension av den

Hej,

Nu Àr det sÄ att jag har haft detta konto i FLERA Är, och varit hÀr och lÀst men inte postat. Inga fler av dessa nu tack. Jag vill att Studio ska ta bort mitt konto.

Redigerat av Iridium Iris Software
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...