Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat

Inser nu vilken tur jag hade som råkade somna så tidigt. Just nu håller de på att fixa järnvägen som ligger några hundra meter från mitt hus. De slamrar med räls och kör någon typ av kranvagn där, låter som fan. Så jag är glad att jag inte behöver sova just nu. Går nästan bara lokal bantrafik på det spåret, så de passar väl på att jobba på natten nu när det inte stör trafiken.

k9 (oregistrerad)
Postat

Gumörn! Behöver några koppar kärlek, för att vakna nu. Sedan ska jag iväg och hämta en bänk så att mina hudar kan sitt vid fönstret och se ut när de vill.

Postat

Råkade somna innan nyheterna igen. Vaknade med en dikt i skallen. Ett avsked till en bekant som dog:

Från herrgård nu till himmel

en broders själ har flytt.

På jord ett skratt har slocknat,

i himlen hörs ett nytt.

Med tyngden i mitt hjärta

och med en stilla tår,

att dela sorgens börda

mina tankar går

Till dem som stod dig närmast

sörj, bär sorgen väl,

att sakna är att älska

sorgen ett farväl.

Du saknas nu Tobias,

du finns ej längre här.

Du älskas än Tobias

av dem som sorgen bär.

Vila i frid.

Sjukt vackert skrivet. Jag beklagar sorgen.

Postat (redigerat)

Vår redovisning av vår finansiella analys av Holmen tog 25 min istället för 8 som den skulle... Bra planering 😄

Redigerat av Zakyath
k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Min syrras ena grabb fyller år idag, så det blev sushi idag. Han var snäll nog att låta mig bjuda honom. 🙂

Redigerat av k9
Postat

Har börjat köra nya arbetstider och är på jobbet kl 7 istället för 8 som tidigare. Brukar vara där till 18-19 och jäklar vad man är körd i huvudet när man kommer hem. 🤪

Postat

Vår redovisning av vår finansiella analys av Holmen tog 25 min istället för 8 som den skulle... Bra planering 😄

Som en med stamning och talsvårigheter, finner jag sådana tidsramar något provocerande. Även fast de har överseende med sådant varenda gång 😱

Postat

Hade seminarium en gång (jag var ansvarig lärare alltså) med en som stammade, vilket jag inte visste om innan. Så jag sa att deras grupp skulle börja. Då visade det sig att datorn som vi skulle ha till powerpointpresentationerna var knäpp så den funkade inte, men pga tidspress så sa jag åt dom att köra ändå utan sin presentation och alltså bara prata. Kände mig rätt dum då, jag gjorde ju antagligen inte situationen mer behaglig när dom fick köra helt utan visuellt stöd...

Postat

Mina hörlurar, Audio Technica ATH-M50, har börjat glappa lite. Det verkar sitta precis vid kontakten, och är kanske inte så konstigt då den lilla metallspiralen som väl ska skydda på nått sätt har åkt ur själva pluppen. Vad ska jag göra åt det?

IMG_1837.JPG

Postat

Mina hörlurar, Audio Technica ATH-M50, har börjat glappa lite. Det verkar sitta precis vid kontakten, och är kanske inte så konstigt då den lilla metallspiralen som väl ska skydda på nått sätt har åkt ur själva pluppen. Vad ska jag göra åt det?

IMG_1837.JPG

Öppna upp kontakten och löd om ledarna, och fäst spiralen.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.