Jump to content
Annons

Tajta till halvkassa trummor.


ostfisk

Recommended Posts

Tja! Har spelat in trummor och trummisen var inte så tajt som jag trodde! Nu sitter jag här med en helt okej trumtagning men alldeles för otajt! Jag har provat Elastic audio i Protools och fick bastrumman tajt. Sen fick jag virveln tajt. Problemet blir dock att alla mickar läcker in varandra så tex överhänget går inte att få till. Har jag bastrumman tajt i OH blir virveln otajt i OH och vice versa. Och virvel undermick tar upp väldigt mycket bastrumma så där är det samma sak. Hur brukar ni göra? Förutom att spela in med tajta musiker? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sätt trumkanalerna i en grupp för sjutton gubbar! Så du editerar alla kanaler samtidigt. Då hamnar slakset tajt efter slagen på de individuella trummorna, överhänget likaså.

Prova även beat detective. Fungerar 80 gånger av 100 bättre än elastic audio, då den klipper spåret tajt. Istället för att time-stretcha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja tack för svar! Jo grupp har jag provat. Funkade inte så bra. Är virveln otajt med bastrumman så får man välja vilken av dom som ska vara tajt, om de spelar samtidigt det vill säga. Vilket de gör ofta. Sen ligger ju hihaten samtidigt som både virvel och bastrumma. Men jag skall prova beat detective!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja tack för svar! Jo grupp har jag provat. Funkade inte så bra. Är virveln otajt med bastrumman så får man välja vilken av dom som ska vara tajt, om de spelar samtidigt det vill säga. Vilket de gör ofta. Sen ligger ju hihaten samtidigt som både virvel och bastrumma. Men jag skall prova beat detective!

Jasså, det är flam det handlar om? Det är ganska svårt att bli av med. Prova med beat detective, det kan bli svårt. Men om du inte har rumsmickar så kan det säkert gå att dölja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...