Jump to content
Annons

"Svep mellan program i helskärmsläge"-liknande problem


Axel92

Recommended Posts

Hej,

Jag installerade nyss Mavericks på min MacBook Pro (mitten 2010) och än så länge har jag bara märkt en irriterande nyhet.

När jag tar tag i en ruta/ett fönster med styrplattan och drar den åt höger så långt det går och lite till så hamnar jag på skrivbordet med rutan. Alltså samma sak som att svepa i sidled med fyra fingrar. (svep mellan program i helskärmsläge) Detta innebär problem när jag jobbar i Logic och vill dra saker till höger och vänster, då vill jag inte hamna på skrivbordet helt plötsligt.

Har letat och sökt men inte hittat något svar på hur jag kan stänga av denna funktion. Någon som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du kan lägga upp flera virtuella skrivbord i Mission Control och uppenbarligen har du minst två. Så när du klick-drar fönstret längst till höger och svävar där några sekunder byter datorn till skrivbord 2.

Funktionen är inte ny utan har funnits där sedan Lion. Däremot har du kanske inte haft flera skrivbord förrän Mavericks.

Gå in i Mission Control, håll muspekaren över skrivbord 2 och klicka kryssrutan som kommer upp. Då tas det bort och alla programfönster samlas på skrivbord 1. Nu finns inga fler skrivbord varpå du kan flytta programfönster mer än halvvägs utanför bild.

3tHSW37.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan lägga upp flera virtuella skrivbord i Mission Control och uppenbarligen har du minst två. Så när du klick-drar fönstret längst till höger och svävar där några sekunder byter datorn till skrivbord 2.

Funktionen är inte ny utan har funnits där sedan Lion. Däremot har du kanske inte haft flera skrivbord förrän Mavericks.

Gå in i Mission Control, håll muspekaren över skrivbord 2 och klicka kryssrutan som kommer upp. Då tas det bort och alla programfönster samlas på skrivbord 1. Nu finns inga fler skrivbord varpå du kan flytta programfönster mer än halvvägs utanför bild.

3tHSW37.jpg

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...