Jump to content
Annons

Stigande tempo cubase sx.?


davidottosson

Recommended Posts

Annons

Se till att "Tempo" är inställt på Track. I transport panel, där man sätter på och av klicket och det. Sen trycker du i menyn Project>Tempo Track där du kan rita in tempoändringar. Under "Insert Curve" kan du välja Jump eller Ramp, beroende på om du vill att tempot bara ska ändras direkt från det ena till det andra, eller om det ska stiga eller sänkas gradvis.

Link to comment
Dela på andra sajter

använder detta till de flesta låtar. ctrl + t men fattar inte ännu hur det funkar! ibland måste jag klicka två ggr ibland i ggr. kan klicka och "dra" men lika diffust varje gång jag använder den.

en dag kanske jag fattar men lite konstigt av cubase, eller så är jag kass 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

använder detta till de flesta låtar. ctrl + t men fattar inte ännu hur det funkar! ibland måste jag klicka två ggr ibland i ggr. kan klicka och "dra" men lika diffust varje gång jag använder den.

en dag kanske jag fattar men lite konstigt av cubase, eller så är jag kass 🙂

Jag har inte problem med det, tycker det funkar väldigt bra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder bara exporterade MIDI-Filer i Cubase, så kan inte svara med 100% säkerhet. Men jag antar att den inte påverkar noterna? Det är ju bara en ändring i tempo.

T.ex. om du vill byta tempo inför de sista takterna, så är det ju endast tempot som ändras och inte noterna. Det är ju två skillda saker.

Redigerat av Gerterface
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...