Jump to content
Annons

Hjälp, vilket midikeyboard/klaviatur ska jag ha?


ronnyrydgren (oregistrerad)

Recommended Posts

ronnyrydgren (oregistrerad)

Hej alla.

Jag behöver hjälp med att välja mellan två klaviaturer som jag tänkt även använda som kontroller.

Det är mellan Novation Remote SL49 MKII och Arturia KeyLab 49.

Någon som har erfarenhet av någon av dem?

Jag använder fl studio och är medveten om att automappningen med novation inte funkar så bra.

Jag vill ha en perfekt klaviatur till permament midimappning "Multilink to controllers" funktionen.

Vilken av de båda skulle ni rekommendera? Jag vet att novation har fler funktioner som en controllers.

Men det är ju inte nödvändigtvis vara bäst.

Hoppas jag kan få bra tips här 🙂

Redigerat av ronnyrydgren
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
ronnyrydgren (oregistrerad)

Vad är det du ska göra?

Jag vill kunna kontrollera vst pluggar så mycket som möjligt. Få full kontroll över semitoner, oscillators, cutoff frekvensen, resonans etc 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

ronnyrydgren (oregistrerad)

Har du kollat mått och så vilken som passar bäst i din setup, lätt att glömma!

Funkar med vilket som. Jag har utrymme för 25-88 tagenters även fotpedal. Har firewire, usb och midi portar. Även extra strömkällor.

Det är inte problemet vilken setup jag har. Jag behöver en med bra kontroll. Jag fastnade för de två klaviaturerna för de har mycket

kontroller eller verkar ha shyst keyboard. Men vet inte vilket är bäst.

Jag är eventuellt intresserad av att sälja min Novation SL61 MKII

Shyst. Vad har du tänkt för pris? Och varför säljer du det? Är väll inte kasst? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar med vilket som. Jag har utrymme för 25-88 tagenters även fotpedal. Har firewire, usb och midi portar. Även extra strömkällor.

Det är inte problemet vilken setup jag har. Jag behöver en med bra kontroll. Jag fastnade för de två klaviaturerna för de har mycket

kontroller eller verkar ha shyst keyboard. Men vet inte vilket är bäst.

Shyst. Vad har du tänkt för pris? Och varför säljer du det? Är väll inte kasst? 🙂

Angående pris, jag vet inte, men bud välkommans, men inga skambud...

Vill provat på något nytt.

Link to comment
Dela på andra sajter

ronnyrydgren (oregistrerad)

Angående pris, jag vet inte, men bud välkommans, men inga skambud...

Vill provat på något nytt.

Svårt ge bud utan veta skicket på produkten... När är den inköpt?

Finns kvitto och garanti kvar? är något deffekt? Inte klibbiga tagenter, typ spillt läsk eller något emellan eller något löst?

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt ge bud utan veta skicket på produkten... När är den inköpt?

Finns kvitto och garanti kvar? är något deffekt? Inte klibbiga tagenter, typ spillt läsk eller något emellan eller något löst?

Kvitto nej, men köpte den i sverige... musikbörsen tror jag..

ingen deffekt. inga klibbiga deffekt.

Den köptes ungefär precis när den var ny när den släpptes.

Har ingen jätte panilk att sälja den då jag använder den varje dag, men

om jag får ett bra bud så är jag intresserad.

Link to comment
Dela på andra sajter

ronnyrydgren (oregistrerad)

se till att provspela och välj den som känns bäst att spela på

bra svar men har ingen tillgänglighet att testa tyvärr 🙁 Hoppades någon som har provat kunnat ge ett smakprov på tips 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

ronnyrydgren (oregistrerad)

Kvitto nej, men köpte den i sverige... musikbörsen tror jag..

ingen deffekt. inga klibbiga deffekt.

Den köptes ungefär precis när den var ny när den släpptes.

Har ingen jätte panilk att sälja den då jag använder den varje dag, men

om jag får ett bra bud så är jag intresserad.

Är lite osäker hur pris är. Tycker garanti alltid gör att man kan betala lite mer för det eftersom

det täcker produktionsfel 🙂 Vart bor du? Kanske lättast om du bor nära halmstad att ta en tid. om inte får jag sova på saken...

Osäker på bud ännu, tänkt kolla runt vad som ett begagnat brukar säljas för med..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ronnyrydgren.

Jag köpte en Panorama P6 för inte så jätte länge sedan, och är MYCKET nöjd med den ! (kan varmt rekommendera att du tar en närmare kik på den) Hade ingen möjlighet att provspela innan köp. Minns att det var en jävla soppa att välja modell/märke, och eftersom jag skapar all min musik via midi-keyboard så var det otroligt viktigt att man får bra kvalité på sin usb-klaviatur.

Lycka till.

http://www.nektartech.com/Products/Panorama-P4-P6

Link to comment
Dela på andra sajter

Är lite osäker hur pris är. Tycker garanti alltid gör att man kan betala lite mer för det eftersom

det täcker produktionsfel 🙂 Vart bor du? Kanske lättast om du bor nära halmstad att ta en tid. om inte får jag sova på saken...

Osäker på bud ännu, tänkt kolla runt vad som ett begagnat brukar säljas för med..

Garantin brukar väl inte räcka så länge ? 2-3 år ? isånnafall har den gått ut redan.

Reklamationstiden är 3 år i sverige. Det är ingen produktionsfel på min enhet iallafall.

Priset för 49an kostar ca 2500 på vend, men jag har 61an som är dyrare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...