Jump to content
Annons

EastWest Studenterbjudande - Vilka pluggar skall jag ta?


Gerterface

Recommended Posts

Hej!

EastWest/SoundsOnline har ju för tillfället ett oerhört generöst studenterbjudande (http://www.soundsonl...ational-Program). Eftersom jag använder deras Symphonic Orchestra och tycker om den väldigt mycket, planerar jag att använda mig av detta erbjudandet. Man måste välja minst 7 utav deras instrument, men just nu far mina tankar åt att beställa 8 st för kan inte bestämma mig.

Jag tänkte höra med er ifall jag kanske kan skippa någon av dessa paketen? Något som ni själva har erfarenhet av, och som faktiskt inte är så bra som man tror? Det är även 2 bundles jag tänkt beställa, och möjligtvis klarar man sig lika bra utan dessa expansioner som ingår där (tänker framförallt på Symphonic Choirs Bundle...).

Detta är de jag tittat på nu:

-Pianos Gold

-Ministry of Rock 2

-Symphonic Choirs Bundle

-Symphonic Orchestra Gold

-StormDrum 2 Bundle

-Ra

-Silk

-The Dark Side

-Voices of Passion

Är det något VST paket från EastWest ni tycker jag går miste om när jag väljer dessa instrument? Skriver för övrigt film- och trailermusik för det mesta.

Tack så mycket i förhand! All information kring dessa paket vore oerhört hjälpsam 🙂

Redigerat av Gerterface
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Voices of passion kan du skippa. Bättre att satsa på ett riktigt körbibliotek från, säg Cinesamples, Best Service, 8dio eller då Symphonic choirs. Vill minnas att Silk också diskuterats på forum, där man hellre rekommenderat Ra för "etniska instrument" (vilket jag själv använder).

Redigerat av JohnRick
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kommer det sig att Voices of Passion är "dålig"? Jag tycker deras solister låter oerhört bra, men det kanske bara är jag. Det verkar dock vara hyfsat svårt att använda men... Satsar ju även på Symphonic Choirs, men tycker inte solisterna här får ut något speciellt bra ljud.

Jag gillar väldigt mycket Erhu (Kinesiskt instrument i Silk), men det kanske finns andra bättre paket för detta instrument?

Oerhört tacksam för ditt svar JohnRick! Voices of Passion trodde jag var ett kanonpaket, så det uppskattas verkligen att få lite information av andra 🙂

Redigerat av Gerterface
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...