Jump to content
Annons

OS X Mavericks


Millen1981

Recommended Posts

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Kanske testar ikväll om jag får tid. Har precis fått det här pröjsade i juli men kom först idag ett riktigt skitföretag som sålde

Kommer dock att testa på en annan rigg då jag inte hunnit fixa proppen till den ny ännu

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Är det stenåldern på det här stället är det verkligen ingen som ens funderar på Mavericks eller vill man bara inte prata om det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det stenåldern på det här stället är det verkligen ingen som ens funderar på Mavericks eller vill man bara inte prata om det?

Kan bara svara för mig själv, har kört in Mavericks på min Mac mini igår och tycker överlag att den är rappare än tidigare, men ska testa lite mer. Gillar att den är bättre på att hantera fler skärmar än tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Hur menar med bättra att hantera flera skärmar? Jag kör minst tre på alla mina och har alltid gjort. Är det något med nya minimacen finns det flera portar på den?

Edit

Fan vad dum jag är det sitter ju i5 och i7 i dom oxå nu

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

pjocke (oregistrerad)

Jag fick min nya Macbook Pro med Mavericks i torsdags förra veckan, och den kom förinstallerad med Mavericks. Sedan dess har tangentbordet och trackpaden slutat fungera två gånger. Tydligen är det ett vanligt problem som även uppstår på äldre hårdvara, så det verkar rimligt att anta att det är en mjukvarubugg. Bara hoppas den blir åtgärdad snart, för det är tämligen irriterande när det händer. I övrigt känns det som samma gamla Mac OS tycker jag, även om det hänt en del bakom kulisserna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar med bättra att hantera flera skärmar? Jag kör minst tre på alla mina och har alltid gjort. Är det något med nya minimacen finns det flera portar på den?

Edit

Fan vad dum jag är det sitter ju i5 och i7 i dom oxå nu

Tidigare OSX har inte klarat flera skärmar i helskärmsläge

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Min nya maskin har inte tappat tangentbordet , har bara en scratchpad eller vad dom kallar det ska kolla i eftermiddag om den funkar stabilt.

När det gäller skärmar i helskärmsläge så vet jag inte riktigt vad du menar massivewave mina har alltid kunnat det så vitt jag förstår. Även på min 50 tummare verkar det funka, är det upplösningen du tänker på?

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Hmm du måste mena utökat typ eyfinity eller vad det heter. Jag vet inte riktigt vad man har det till mer än kanske till spel. Det är klart att upplösningen kanske kan bli bättre då men när det gäller att ha en programruta öppen över flera skärmar det har jag alltid kunnat.

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ah men nu tror jag jag vet vad du mensr. Du måste dra de program du har öppa till den skärmen som du inte har helskärm på förstås och den enda skillnaden nu är väl att docken finns på alla

Link to comment
Dela på andra sajter

Har uppdaterat och inte stött på några större problem. Passade samtidigt på att uppdatera till Logic Pro X. Det som ändå krävt min uppmärksamhet är:

* Addictive Drums - Uppdaterat programvara som inte ställt till några problem.

* Native Instruments FM8 - Uppdaterat till senare version.

* iWork - Har fortfarande inte lyckats uppdatera till senaste version gratis, antar att det beror på att jag har den svenska versionen.

* BankID - Handelsbanken stöder i skrivande stund inte BankID eftersom de inte har drivrutiner till Mavericks.

Förbättringar från OS X 10.8 till OS X 10.9

* Logic kräver mindre resurser än innan vilket är mycket glädjande.

* OS X startar snabbare.

* RAM-minnet används på ett bättre sätt, "swap-filen" är obefintligt stor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja jag tycker oxå det är helt ok och även min nya hackmac startar och stänger av snabbt som f. Bank id och sånt kommer nog ganska snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar utmärkt här på min macbook pro 2010. Någon enstaka app som inte funkar, men ljudkort, inspelningsprogram och annat är felfritt. Dessutom är batteritiden bättre och hela operativsystemet känns överlag mer responsivt än mountain lion. Det ska dock understrykas att detta inte är min primära musikdator.

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jo men när du säger det det händer nog för mig oxå. Jag kollade på film i helskärmsläget och jag trodde att jag helt enkelt fumlade till det på nåt sätt i och med att det är nytt eller att det ändå strular lite i och med att min inte är äkta vara. Alltså på skärm två då förstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har uppdaterat och inte stött på några större problem. Passade samtidigt på att uppdatera till Logic Pro X. Det som ändå krävt min uppmärksamhet är:

* BankID - Handelsbanken stöder i skrivande stund inte BankID eftersom de inte har drivrutiner till Mavericks.

Det funkar nu! Sitter och ska betala räkningar (iofs så behövs inte Bank ID för just det)

Men jag såg nu att det finns drivrutiner till Mavericks för just Bank ID. 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tusen tack till KillwithSkill som visat mig de uppdaterade drivrutinerna för Handelsbankens BankID. Om någon mer har problem finns det nya drivrutierna här: http://handelsbanken.se/shb/INeT/IStartSv.nsf/FrameSet?OpenView&iddef=privat&navid=Z2_Privattjanster&sa=/SHB/Inet/ICentSv.nsf/Default/q2C556E14BE3645DCC1256AAB0040C23B

Klicka på "Till installation" under "Installera säkerhetsprogram och drivrutin"

Link to comment
Dela på andra sajter

Här gjorde jag en simpel inspelning igår kväll när det var dags att installera om datorn. Dock är detta inte Mavericks utan Mountain Lion men samma sätt för att installera. Ville bara visa hur simpelt det är. Fort går det också.

http://www.youtube.com/watch?v=ETBGrx-eaqU

Sen att man låter som nåt jävla mongo e ju en annan sak men men.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jocke Rönnqvist (oregistrerad)

Jag har uppdaterat för några veckor sen så,fort det kom. Jag upplever min dator lite segare (MacBook PRO 13 från 2011).

Iallafall vid uppstart. Men annars rullar det fint, så när på parallells som lappa ihop. Uppdatering så funka även det fint.

Logic rullar på som vanligt, inkl waves pluggar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick precis hem en ny dator här eller ny och ny, fick en av en granne en core 2 duo med 4gb ram som jag direkt bara satte i min osx usb sticka i och drog igång installationen. Än så länge funkar det ju. Första försöket med ny dator. Känns nästan som det är lika enkelt att installera osx på en vanlig windowsbaserad maskin som det är att installera windows. Och ang pluggar och sånt så funkar alla mina pluggar klockrent i mina andra maskiner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Nice Millen den duger helt ok att spela in musik på om man inte kör med tunga pluggar och ton av spår.

Mavericks rullar på riktigt nice på min. Har kört den cirka en vecka nu och med den var det ännu lättare än vanligt att installera. I och för sig så fick jaq flasha om bioset först men sen verkar den funka som en riktig mac på alla sätt. Den till och med pratade med mig och frågade om nåt när jag installerade 😄 . Det enda som inte funkar är startup ljudet men det suger så pass så det är lite skitsamma 😄 .

Dom flesta kör med usb sticka som millen visar men jag kör med två partitioner på en sdd disk, en liten med oset på och en stor som det ska installeras till. Men det är samma princip.

Jag fick 12711 som resultat i 32 bitars geekbench med den

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...