Jump to content
Annons

Fördelar/nackdelar med att köpa Reason?


wickoo

Recommended Posts

Hej alla glada! Jag har hållt på med reason till och från i ett par år nu, har använt mig av reason 5 hittills. Jag har dock funderat länge på att uppgradera/köpa 6:an (är det 6an eller 7an som gäller?😄).

Jag känner fortfarande idag dock att det nästan alltid finns saker som man inte riktigt hunnit prova till 100%. Nästan varje gång jag sätter mig och gör någonting så hittar jag nya saker osv, kanske har jag lite saker kvar att utforska ändå? Jag menar, det mesta har jag pillat lite med, men det är några saker i toolslistan som jag ännu inte har provat och jag har en 30gbs samling av samples att rota egenom också!!!

Men nu till min fråga, på hobbynivå, vad är det för fördelar/nackdelar med att köpa reason? jag känner till stor del att jag vill ge tillbaka av det som jag fått, vill gärna bidra med pengar, men vad får man utöver det?

Vad fick er att köpa reason? Är det samples eller nya synthar?

Berätta gärna era erfarenheter efter ni köpte det!

Mvh!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Annons
drloop (oregistrerad)

Reason 7 är ett rejält steg upp från R5. En massa användbara grejer.

SSL mixern med subgrupper.

Midi ut.

Neptune

Audiokvantisering a la Recycle inbyggt.

En av världens bästa ( kanske bästa tom) audio timestretch kompression

RE... externa tillverkare tillåts göra Rack Extensions. Ett annat format än VST.

Ett bra ljudkort behöver du, passa på att köpa Balance till ett bra pris och uppgradera till R7 för en låg kostnad så får du nästan Balance gratis.

Midiklav

Mick om du vill lägga sång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...