Jump to content
Annons

Gratis DISTRESSOR-vst plugg!


hwasser

Recommended Posts

Tja, jag har letat efter en distressorplugg ganska länge nu och hittade den här av en slump:

http://cocellproduct...ssorplugin.html

(mac 32bit+64bit AU + VST - Windows 32bit+64bit vst)

Den här pluggen lär vara ganska eftertraktad här, har bara arbetat med emuleringen från min gamla Liquid Mix (den hade till 3 st emuleringar, en för varje läge) och kommer ihåg att jag gillade den som skitig trumbus-kompressor och för bas. Den är gratis men är från början ett kickstarter-projekt (dvs, försöker få in finansiering genom donationer). Tycker ändå det är bra att stödja sådana här projekt så jag kastar nog över en hundring eller så.

Målet med pluggen är att lägga till några fler rattar (bl a en brit-knapp från 1176-kompressorna), ge den ett nytt grafiskt interface och framför allt att få den att låta som hårvaran.

http://www.kickstart...-vst-au-plug-in

What the Money is For

I'll donate my time to develop and support the plug-in. Your backing will help cover out-of-pocket costs, including the following:

  • Help desk & knowledge base hosting service fees.
  • Hire a Graphic Designer
  • Hire a DSP Engineer
  • Focus even more time and energy on this project. The more money I get, the more time I can focus on this.
  • Food. I like to eat at least two meals a day. so I need funds in order to devote 110% of my day on this project.

Redigerat av hwasser
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Meidenberg (oregistrerad)

Mailade om att hjälpa honom med den grafiska biten, alltid något. Sitter ju ändå och matar ut liknande grejer för skojs skull...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste väl veta vad en Distressor-kompressor är? 😮 Används flitigt inom metal bland annat. Bra för sång, trummor och bass!

http://www.thomann.d..._distressor.htm

Rätta mig om jag har fel, men tror Stressor ska emulera en EL-8 - 500 Rackenhet. Alltså inte den klassiska distressorn. Avvaktar själv med att testa den då jag väntar på några uppdateringar som ska förbättra pluggens gränssnitt och ljud.

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Rätta mig om jag har fel, men tror Stressor ska emulera en EL-8 - 500 Rackenhet. Alltså inte den klassiska distressorn. Avvaktar själv med att testa den då jag väntar på några uppdateringar som ska förbättra pluggens gränssnitt och ljud.

/Jon

jag uppfattade det att det var den klassiska kompressorn?? kanske har fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte Distressor en digital burk? Verkar dyrt.

Digital burk??? Vad menar du? En dator?

Du måste väl veta vad en Distressor-kompressor är? 😮 Används flitigt inom metal bland annat. Bra för sång, trummor och bass!

http://www.thomann.d..._distressor.htm

Distressorn har väl inget med metal att göra? Används lika mycket för kåntry. Det är ingen metalkompressor. Ville bara påpeka att det är missvisande information, den används minst lika flitigt inom pop eller all musikproduktion.

Rätta mig om jag har fel, men tror Stressor ska emulera en EL-8 - 500 Rackenhet. Alltså inte den klassiska distressorn. Avvaktar själv med att testa den då jag väntar på några uppdateringar som ska förbättra pluggens gränssnitt och ljud. Vadå en 500-rackenhet? Ska den emulera deras tomma 2-slot-rackenhet?

/Jon

Distressorn är en digitalt kontrollerad analog kompressor.

Redigerat av evilrocker
Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste väl veta vad en Distressor-kompressor är? 😮 Används flitigt inom metal bland annat. Bra för sång, trummor och bass!

http://www.thomann.de/gb/empirical_labs_el8_x_distressor.htm

Nej, det visste jag inte, men nu vet jag. Anledningen till att jag frågade var för att jag undrade om det var ett beteckningsnamn på en speciell effekt.

Vad är så speciellt med just den här kompressorn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det visste jag inte, men nu vet jag. Anledningen till att jag frågade var för att jag undrade om det var ett beteckningsnamn på en speciell effekt.

Vad är så speciellt med just den här kompressorn?

Den är väl inte mer speciell än en 1176. Den låter bra helt enkelt. Speciellt på metalsång om du frågar mig. Vet att Andy Sneap är ett fan också.

Redigerat av Moderatorn
Håll god ton. /mod
Link to comment
Dela på andra sajter

Digital burk??? Vad menar du? En dator?

Distressorn har väl inget med metal att göra? Används lika mycket för kåntry. Det är ingen metalkompressor. Ville bara påpeka att det är missvisande information, den används minst lika flitigt inom pop eller all musikproduktion.

Distressorn är en digitalt kontrollerad analog kompressor.

Jag sa väl aldrig att det var en metalkompressor?! Läs om läs rätt. Om jag säger att en viss bas används ofta vid spelning av jazz, så säger jag inte att det är en jazzbas. Skärp dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är väl inte mer speciell än en 1176. Den låter bra helt enkelt. Speciellt på metalsång om du frågar mig. Vet att Andy Sneap är ett fan också.

Har du inte fått knulla på länge eller? Verkar jävligt grinig..

Jag sa väl aldrig att det var en metalkompressor?! Läs om läs rätt. Om jag säger att en viss bas används ofta vid spelning av jazz, så säger jag inte att det är en jazzbas. Skärp dig.

Jösses förlåt, det där var tydligen ett känsligt ämne... Äger du en distressor själv? Jag gör det. Jag tycker bara att du fick det att låta som det är en kompressor som är vanlig hos metalband vilket jag tyckte kan vara missvisande. Så att inte andra undviker denna fina pjäs efter dom läst det inlägget bara för att dom behöver en grym kompressor till t ex pop. Men skitsamma det är väl inte hela världen. Och om du läser vad som har skrivits så kanske du tänker om angående vem som är grinig, inte är det jag. 🙂

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses förlåt, det där var tydligen ett känsligt ämne... Äger du en distressor själv? Jag gör det. Jag tycker bara att du fick det att låta som det är en kompressor som är vanlig hos metalband vilket jag tyckte kan vara missvisande. Så att inte andra undviker denna fina pjäs efter dom läst det inlägget bara för att dom behöver en grym kompressor till t ex pop. Men skitsamma det är väl inte hela världen. Och om du läser vad som har skrivits så kanske du tänker om angående vem som är grinig, inte är det jag. 🙂

Det var sättet du sa det på, och att du påstod saker jag inte sagt. Förlåt, inte sovit inatt och gillade inte att börja morgonen med ett "påhopp".

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lugnt som helst! Det var absolut inget påhopp, allt jag skriver är vänligt skrivet, om jag är surig så brukar jag strunta i att skriva något. 🙂

Jag var väldigt grinig imorse, du hade rätt haha.

Men det jag menade var att de är en favorit bland metallhuvun' som jag varit i kontakt med. Många rekommenderar just Distressorn för metalvocals. Men som sagt, jag är fullt medveten att den används både här och där.. ville bara tipsa (vem det nu var som undrade) att den är en utav favoriterna bland metalfolk 🙂 That's all.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Den är väl inte mer speciell än en 1176. Den låter bra helt enkelt. Speciellt på metalsång om du frågar mig. Vet att Andy Sneap är ett fan också.

Jo terror den är och kan ganska jävla mkt mer än en 1176, herregud det var en slump att jag fann denna tråd, otroligt att det finns folk här som inte vet vad det är, en del som dessutom gillar att köra besserwisserstilen rätt hårt i andra ämnen hööööö....hmmmmm...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...