Jump to content
Annons

Sennheiser hd800


Leon

Recommended Posts

Provade dessa förra sommaren och blev helt såld, A-B testade även med k701 samt PS-1000 (vilka dock var olyssningsbara pga diskantheten).

Och det var verkligen samma känsla som när jag jämförde ägg (Sennheiser hd200) med mina då nyköpta K701, otrolig klarhet men hd800 hade en lite annorlunda soundstage (kändes lite äggformad).

Jag har haft mina K701 länge nu, och mixat mycket i dem men pga dess "luftighet" tenderade centerpanoreringar (motsägelse) att vara volymstarka i början. Eventuellt känns dessa lurar lite kalla, det skulle dock vara trevligt med en uppgradering.

Är det någon som jobbat med hd800 och vill ge en utvärdering? Gärna med jämförelse utav dem samt en studiomiljö (närfält, sub)

Grymt!

Leon

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Jag har förvisso inte mixat i HD800 men kontrolllyssnat när jag varit och mastrat. Tyckte HD800 var riktigt bra, jämförde med HD650 och jag föredrog HD800 helt klart. Å andra sidan gillar jag HD600 bättre än HD650...

HD800 var vad jag förväntade mig, bra på allt.

HD800 sitter skönt, bra botten som är distinkt och djup. Skulle funka att mixa tror jag 😉

Lite bakgrund.

Jag har AKG K601 som jag mixar i, och jag har valt dom just för att jag får ett resultat som är nära det jag gör när jag mixar med monitorer. Jag har lättare att få till mixar i K601 än med HD650. Men jag tycker nog egentligen HD600/650 låter bättre än K601. Men det hjälper inte eftersom jag personligen har lättare att sätta en mix i K601 jämfört med HD600/HD650, vet inte varför men så är det.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...