Jump to content
Annons

Laptop för mindre cubaseprojekt med någon plugg och ev midi


davidottosson

Recommended Posts

Hej ,

Funderar på en ny dator. Har jobbdator så kommer använda den mest för musik.

Funderar på bärbar då jag bor i lägenhet och har allmänt trångt.

Tänker mig kanske 5000-8000 kr.

Såg att det fanns en tråd från början av året men det är ju 6 månader sedan nu.

Har ni några tips!

David

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tror det ganska exakt den datorn du länkade till som jag köpte för ett tag sedan. Min dator har inga problem med att köra projekt med massor av pluggar och audiospår. Har inte kört så stora projekt med mycket midi men har svårt att tänka att det skulle bli problem. Datorn funkar bra, men det kan vara bra att komma ihåg att asus är en billigare dator och sådant som tangentbord är inte som på en Lenovo t ex. Men good enough

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade en nu med 16 gig ram för inte så mycket pengar, bättre batteri också. Skiljer ca 1500 är det värt det?

http://www.pricerunner.se/pi/27-2886819/Baerbara-datorer/Toshiba-Satellite-P855-34P-(PSPKFE-07Q007EN)-produktinformation

Tack

Men kan du inte trycka in mer RAM när du märker att du behöver det? Har en kompis som kör sonar med massor med RAM men när vi kollar i aktivtetshanteraren så används bara en bråkdel av RAM:et. Programmet utnyttjar det inte av någon anledning. RAM kan (oftast) utökas, och man kan byta till snabbare hårddisk men processor och minnesbus är svårt att byta. Så resonerade jag. Med midi så är det väl knappast själva midin som kräver något. Pluggar och mjukvaruinstrument är väl det som tar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...