Jump to content
Annons

Turn off your television släpper nya video!


Jon Rinneby

Recommended Posts

Hej god vänner.

Som många av er säkert känner till så är jag inte enbart en inbiten studioräv utan faktiskt också en spelande musiker! Mitt band Turn off your television, där jag sjunger och lirar gitarr, har två fullängdare och en ep i ryggen och släpper idag videon till nya singeln "Between the lines" - Allt är handmålat av Valentina Mazzarelli Rayo (The good morning spider) och redigerat i Premiere: Analogt möter alltså återigen digitalt - Det bästa av två världar?

http://youtu.be/vGSDtISsu3s

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Riktigt skön produktion och sound. Härlig att lyssna på. Lyssnade på era andra grejer på spotify och enligt mig är den här låten en stort steg framåt när det gäller sound och produktion (och då låter de andra grejerna också rätt bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Riktigt skön produktion och sound. Härlig att lyssna på. Lyssnade på era andra grejer på spotify och enligt mig är den här låten en stort steg framåt när det gäller sound och produktion (och då låter de andra grejerna också rätt bra

Tackar tackar. Sen låter just Spotify å andra sidan inge vidare heller!

Om du är audiofil, som jag mot min vilja är, så är det wav eller flac som gäller och samtliga våra album och låtar går att ladda ner gratis från vår hemsida. Bara att trycka download och sen ange "0" på betala (man får givetvis betala mer 😉 ) och sen välja flac. Vårt senaste album "Humble waves" blev faktiskt utsett till "Supurb sonic quality" på New Indie Audiophile i våras (nyreleasen). Hurvida det stämmer är såklart inte upp till mig att avgöra, men alltid kul när ens produktioner uppskattas både för sound och låtarna i sig. Stort tack för din kommentar.

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

mitt inlägg blev trunkerat så jag fortsätter här...

Tycker det är svårt att analysera låten, hitta delar jag gillar och inte, den liksom hänger ihop i ett stycke. Den bygger en stämning som jag som lyssnare surfar på till slutet. I den meningen så gestaltar musiken att säga något som inte riktigt låter sig beskrivas i ord, vilket jag uppfattar som tema i texten (eller har jag fått om bakfoten? 🙂)

Låter bra detta 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Den bygger en stämning som jag som lyssnare surfar på till slutet. I den meningen så gestaltar musiken att säga något som inte riktigt låter sig beskrivas i ord...

Så kan det mycket väl vara. I mitt texskrivande säger jag väldigt sällan rakt ut vad jag egentligen vill säga... 🙂

/Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Så kan det mycket väl vara. I mitt texskrivande säger jag väldigt sällan rakt ut vad jag egentligen vill säga... 🙂

/Jon

Det var väl "Read between the lines" som jag triggade på i betydelsen något som inte är sagt rätt ut. Har dock inte analyserat texten djupare

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...