Jump to content
Annons

Blev sugen på att köpa ett risigt trumset beg ((Vad tror ni om detta))


Martin

Recommended Posts

Annons

Ska inte säga att jag har ngn erfarenhet av märket, men förutsatt att det inte är några drastiska sprickor i trummorna (eller cymbalerna) så kan du säkert få till ett ljud värt 1700 spänn i alla fall. Har du fått reda på vad det är för cymbaler?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena alla. Jag köpte det ute på bonnvischan idag haha! Fick chasnen att möta 2 trevliga människor och se några levande smånyfödda kycklingar!

Trumsettet var i helt okej skick, men hi-hat stativet levde på sista refrängen. Hi-hatcymbalen och crash-cymbalen var originalmärket (som jag inte hittade något om alls, därför jag gjorde denna tråden), dessa levde också på sista versen och lät lite kakburk 🙂

Resten av trumsettet var en liten lite ride, av det här lite mer kända märket, som lät ok men inte mer.

Trumsettet var ganska stort i storlekarna, och var i mycket bra skick, unnuti satt nån ljus lönnträ, och sen var det pålimmad finnish som dock var skitfin och härlig (nån slags ocean-blå som skifta lite i mörkare och ljusare), pukorna lät mycket men "böt ton" för mycket, var inte styva... måste spänna skinnen på dem? Och, annars verkade allt välbyggt för att vara budget...

jag pruta det till 900 kr och så fick lilltjejen (en liten tjej på runt 10 år) behålla sin trumpall som ett minne också 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...