Jump to content
Annons

Program för vattenfallsdiagram?


Zed

Recommended Posts

Mors, har gjort en del akustikåtgärder i min studio. Min evalueringstid på fizzmeasure har dock löpt ut så jag får inte längre göra vattenfallsdiagram. Finns något annan gratislösning? Spela in decay från rosa brus i DAW och visa i något annat program? Jag kan fortfarande göra tagningar i fuzzmeasure och får en kurva, men ingen reverbtid =(

Tips mottages tacksamt så jag kan pejla in resultatet.

/Sevve

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är det trista med Room EQ Wizard, om det inte hade varit programmerat i Java så hade det gått fint...

PS. Har du provat att radera följande?

~/Library/Preferences/com.SuperMegaUltraGroovy.FuzzMeasure3.plist

~/LibraryApplication Support/FuzzMeasure

😱

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det är det trista med Room EQ Wizard, om det inte hade varit programmerat i Java så hade det gått fint...

PS. Har du provat att radera följande?

~/Library/Preferences/com.SuperMegaUltraGroovy.FuzzMeasure3.plist

~/LibraryApplication Support/FuzzMeasure

😱

Nä, provar och ser vad som händer...

Edit: ingen kärlek, .plist filen förnyas bara varje gång man startar FM och den andra mappen/filen finns inte där =(

Redigerat av Zed
Link to comment
Dela på andra sajter

Kikade du i /Library kanske? Det finns fler bibliotek. Med ~ menas användarkontot och ~/Library är alltså /Användare/Användarnamn/Bibliotek

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

nej det går inte att köra Firewire och java på mac.

Du för köra en kabel från linte ut på FW kortet till macen interna ljudkort. Altså att du linar ut preampen. Ställ om till macen kort i systeminst. Jag har gjort så när jag mätte med REW på en iMAC.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kikade du i /Library kanske? Det finns fler bibliotek. Med ~ menas användarkontot och ~/Library är alltså /Användare/Användarnamn/Bibliotek

Har varit inne i alla librarys jag hittar, ingen fuzzmeasure =(

nej det går inte att köra Firewire och java på mac.

Du för köra en kabel från linte ut på FW kortet till macen interna ljudkort. Altså att du linar ut preampen. Ställ om till macen kort i systeminst. Jag har gjort så när jag mätte med REW på en iMAC.

Spännande, det där måste testas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...