Jump to content
Annons

Roland UA-33 TRI-Capture USB-audio interface?


eddie2013

Recommended Posts

Tar för givet att ingen här använder såna här nybörjarleksaker (?) men jag är nybörjare och letar något enkelt nog att en 10-åring kan fatta galoppen.

Såg reklam för den här och den verkar ju enkel?

Ska ha till att spela in gitarr och sång (och ingenting annat, så enkelt som möjligt! jag är glad de dagar jag begriper hur man sätter på köksradion...*mutter* )

Måste dessutom vara enkelt att spela upp slutresultatet i mitt gamla windows vista.

(ska testa köpa ny sladd till mitt gamla oanvända phasex24 som inte vill låta sig installeras men funkar inte det ska jag skaffa nåt annat)

Någon som har koll?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jodå, folk använder dylika nybörjarleksaker, och den lär fungera alldeles utmärkt. Du har en mick-ingång med fantommatning, en gitarrinput (1/4") med hi-z-switch, samt stereo aux-in. Utgångarna är balanserade TRS. Du kan spela in två separata kanaler direkt (gitarr/sång). Funkar till både windows och mac. Så länge din dator inte har några allvarliga brister ska det vara lugnt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt-i-ett-lösning? Mick med anslutning för gitarr för 1300kr på Teknikmagasinet:

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=170112&title=Samson%20G-Track&

Samson G-Track

Nyckelfunktioner

Kondensatormikrofon

USB-anslutning

Instrumentingång (3,5/6,3 mm)

20-16 000 Hz

Världens första USB-anslutna kondensatormikrofon med inbyggt audiointerface och mixer.

G-Track är det självklara valet för den portabla hemstudion. Det 19 mm stora membranet ger studiokvalitet på sång samtidigt som ljud från instrument eller andra ljudkällor kan spelas in via ljudingång på mikrofonen.

G-Track erbjuder även monitorlyssning genom hörlursutgång (3,5 mm) utan latency, med nivåkontroll.