Jump to content
Annons

Roland UA-33 TRI-Capture USB-audio interface?


eddie2013

Recommended Posts

Tar för givet att ingen här använder såna här nybörjarleksaker (?) men jag är nybörjare och letar något enkelt nog att en 10-åring kan fatta galoppen.

Såg reklam för den här och den verkar ju enkel?

Ska ha till att spela in gitarr och sång (och ingenting annat, så enkelt som möjligt! jag är glad de dagar jag begriper hur man sätter på köksradion...*mutter* )

Måste dessutom vara enkelt att spela upp slutresultatet i mitt gamla windows vista.

(ska testa köpa ny sladd till mitt gamla oanvända phasex24 som inte vill låta sig installeras men funkar inte det ska jag skaffa nåt annat)

Någon som har koll?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jodå, folk använder dylika nybörjarleksaker, och den lär fungera alldeles utmärkt. Du har en mick-ingång med fantommatning, en gitarrinput (1/4") med hi-z-switch, samt stereo aux-in. Utgångarna är balanserade TRS. Du kan spela in två separata kanaler direkt (gitarr/sång). Funkar till både windows och mac. Så länge din dator inte har några allvarliga brister ska det vara lugnt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt-i-ett-lösning? Mick med anslutning för gitarr för 1300kr på Teknikmagasinet:

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link=&artnr=170112&title=Samson%20G-Track&

Samson G-Track

Nyckelfunktioner

Kondensatormikrofon

USB-anslutning

Instrumentingång (3,5/6,3 mm)

20-16 000 Hz

Världens första USB-anslutna kondensatormikrofon med inbyggt audiointerface och mixer.

G-Track är det självklara valet för den portabla hemstudion. Det 19 mm stora membranet ger studiokvalitet på sång samtidigt som ljud från instrument eller andra ljudkällor kan spelas in via ljudingång på mikrofonen.

G-Track erbjuder även monitorlyssning genom hörlursutgång (3,5 mm) utan latency, med nivåkontroll.

Mikrofonen kopplas direkt till datorns USB-port (Win eller Mac, Plug & Play). Ingång för instrument (3,5/6,3 mm) med separat volymkontroll. Frekvensomfång 20-16 000 Hz. Mått 73x161x73 mm. Vikt 626 g.

Lev inkl bordsstativ, USB-kabel, instrumentkablage och inspelningsprogramvaran Cakewalk Sonar LE.

Art.nr: 170112 Pressbild » Direktlänk

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, intressant. Ska kolla upp.

En av anledningarna till att jag började nosa på just den här var att jag redan har en kondensator mikrofon (minns inte vad den kostade men den var säkert inte helt gratis) som jag tänkte kanske få lite användning för (efter flera år i en låda...).

"Utgångarna är balanserade TRS"? Säkert bra, vad nu det är... 😄

Det finns för många alternativ för nybörjare...som att vara liten och fastna framför godishyllan - vad ska man välja!??

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...