Jump to content
Annons

Massive svarar ej längre? HJÄLP!


al123

Recommended Posts

Hej! Har kört med massive ett tag nu men idag hände det något märkligt. Det slutade att svar helt plötsligt. startade om fl studio och testade igen.. direkt jag startade massive så låste sig datorn sen får jag fel meddelandet: "FL studio engine launche har slutat att fungera" vad kan vara fel? har en melodi slinga jag verkligen vill ha kvar men det perfekta ljudet jag gjort i massive, men det spelas ju inte när inte massive fungerar.. någon som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Svårt och säga. När jag har haft liknande problem så att datorn hänger sig så har det ofta varit något med ljudkortet och drivrutinen. Men kan inte säga att det skulle vara något sånt här. Men det skulle vara ett tips, att starta upp utan att du laddar in drivrutinerna till ljudkortet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Googla på problemet. Tror det finns högvis med trådar i olika forum dedikerade till ämnet. Har för mig att jag läst nånstans att det är nån fil/mapp som skall tas bort. Använder inte massive, men hört om folk som haft problem. Minns dock inte om det bara gäller "fulversionen" av massive eller även den köpta.

Men som sagt, tror det går att fixa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Krasch igen! f*n! hmm lyckas får det att funka i ett par dagar sen låser sig allting sen stängs hela programmet ner.. mycket märkligt faktiskt.. har googlat på problemt men lyckas inte hitta felet.. någon som har en aning om vad som är snett?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...