Jump to content
Annons

Musikaffär i San Francisco?


laslo

Recommended Posts

Om ungefär två veckor ska jag till San Francisco.

Tänkte passa på att köpa lite musikprylar (samt en PSP... 🙁) och då undrar jag om det finns någon som vet några bra musikaffärer där eller om någon känner till en stor musikaffärskedja (tänk Musikbörsen) i USA som man kan kolla upp.

Stan är ju ganska stor så det känns lönlöst att gå backe upp och backe ner och leta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Guitar Center är en helt underbar affär! Den finns även i San Fransisco, se länk: http://www.guitarcenter.com/locations/store.cfm?store=220. Kom ihåg att vissa priser är prutbara eller se åtminstone till att få lite extragodis med dig när du handlar. Köper du produkter som går på ström så se upp med amerikanarnas 110V. Jag fördrar att köpa utrustning med extern adapter, då kan man köpa en 220V relativt billigt när man väl är hemma. Annars kan du alltid köpa en transformator, dvs 110V till 220V, billigt hos tex Radio Shack. Bäst är ju självklart utrustning som klarar av både 110 samt 220 Volt 🙁

Lycka till och ha riktigt kul - skall erkännas att man är lite avis 😉

Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...

Hejsan. Kan tipsa om en jädra kul musikaffär i S F. Den heter "Lark in the morning" Du kommer förmodligen inte att hitta ett enda "vanligt" instrument där, fast en massa andra skoj instrument. Det ligger nästan nere vid vattnet, vid den stora fiskmarknaden (Pir 49...tror jag numret var...).

F.ö. en jädra kul stad!

Mvh

UmeM.

EDIT;

Hittade en LÄNK

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu svarar jag inte, men frågar en halvrelaterad fråga för att slippa göra en ny tråd.

Jag ska till New York och undrar över bra affärer där, eller i Washington D.C.

Eftersom produkterna jag ska köpa är Apogee Duet (ström via firewire) och sE 2200A (phantom power är väl 48V där med) behöver jag väl inte tänka på något speciellt när köper, eller?

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu svarar jag inte, men frågar en halvrelaterad fråga för att slippa göra en ny tråd.

Jag ska till New York och undrar över bra affärer där, eller i Washington D.C.

Eftersom produkterna jag ska köpa är Apogee Duet (ström via firewire) och sE 2200A (phantom power är väl 48V där med) behöver jag väl inte tänka på något speciellt när köper, eller?

Tack!

Se bara till att din dator spottar ut tillräckligt med kräm ur Firewiren så att du inte behöver plugga in kortet i väggen... De nya Macbook Pro´sarna har varit lite klena.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu svarar jag inte, men frågar en halvrelaterad fråga för att slippa göra en ny tråd.

Jag ska till New York och undrar över bra affärer där, eller i Washington D.C.

Eftersom produkterna jag ska köpa är Apogee Duet (ström via firewire) och sE 2200A (phantom power är väl 48V där med) behöver jag väl inte tänka på något speciellt när köper, eller?

Tack!

Se bara till att din dator spottar ut tillräckligt med kräm ur Firewiren så att du inte behöver plugga in kortet i väggen... De nya Macbook Pro´sarna har varit lite klena.

Finns det ingen standard output portarna måste ha så att man i fall det är otillräckligt kan få den fixad på garanti?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...