• Studio nysatsar och anlitar de rutinerade redaktörerna Peter Marchione och Henrik Andersson Vogel

Studio, Nordens största community för musikskapare, anlitar rutinerade medarbetare för att tillsammans dela på den operativa driften av Studio.se.

studio_team_press.thumb.jpg.26040f80ba8df7a4e1ae84cfdcd67861.jpg
    På bilden från vänster: Björn Olsberg, Andreas Hedberg, Peter Marchione och Henrik Andersson Vogel

Stockholm 2023-03-06: Med titeln Publisher kommer Peter Marchione och Henrik Andersson Vogel  gemensamt arbeta nära sajtens innehållsskapare och sponsorer för att ytterligare stärka Studios position som den självklara mötesplatsen för musikskapare i Norden.

Studio startades 2003 som en papperstidning, sajt och community och gavs ut av IDG International Data Group AB. Grundarna Andreas Hedberg och Björn Olsberg köpte varumärket 2019 och driver det sedan dess som ett eget företag. För att vidareutveckla och driva Studio anlitas nu Peter Marchione och Henrik Andersson Vogel som båda får titeln Publisher. Andreas Hedberg och Björn Olsberg kvarstår som ägare, administrativt ansvariga och har fokus på affärsutveckling inom projektet. Tillsammans ska kvartetten stärka Studios position som ett nav och mötesplats för musikutövare i Sverige.

Peter Marchione och Henrik Andersson Vogel har mångårig erfarenhet av kommunikation och marknadsföring inom musikteknikbranschen. Båda har varit chefredaktörer och skribenter för tidningen Musikermagasinet och driver marknadsföringsbyrån Signal to Noise, som helt fokuserar på marknadsföring och innehållsskapande för tillverkare inom musikteknik. Den verksamheten kommer att fortgå parallellt med arbetet kring Studio.

– Vi ser stor potential i samarbetet med Peter och Henrik och är övertygade om att kompetensmixen mellan oss fyra är precis den vitamininjektion som Studio behöver, säger Björn Olsberg och Andreas Hedberg, ägarna av Studio.

– Studio är Nordens största samlingsplats för musikskapare, som ända sedan starten 2003 legat i framkant när det gäller att skapa – och bibehålla – ett starkt redaktionellt innehåll och community-känsla. Och då inte bara med redaktionen, medlemmarna och läsarna utan också med tillverkare, distributörer och återförsäljare. Jag ser fram emot att, tillsammans med Henrik, Björn och Andreas, stärka och utveckla Studio med många spännande samarbeten med alla aktörer inom musikbranschen, på både lokal och global nivå, säger Peter Marchione.

– Det känns jättekul att vara tillbaka i att arbeta med media, säger Henrik Andersson Vogel. Jag ser fram emot den mer direkta och vardagliga kontakten med andra musikskapare än den som blir när man enbart ägnar sig åt marknadsföring. När man marknadsför produkter är det lätt att målgruppen förvandlas till siffror i ett diagram, men i arbetet med Studio kommer vi att ha ett tätare utbyte med de som tar del av innehållet.

Om Studio.se – mötesplatsen för musikskapare
    Studio.se är en community för musikskapare. Innehållet består av lektioner och “såhär gör du”-tips, intervjuer med personer som ger olika perspektiv på musikskapande, produktguider och produktnyheter, och förstås också det stora Studio-forumet där fler än 30 000 medlemmar diskuterar musikskapande och musikteknik med varandra sedan 2003.

• Gilla 3
    • Tack! 1