Jump to content
Annons

Hörlursval


jivegard

Recommended Posts

Har sökt runt i forumet men inte hittat en tråd om hörlurar. Jag kanske är en dålig sökare...nåväl, jag slänger ut frågan.

Vilka slutna hörlurar rekommenderar ni i 1500-2000kr-klassen? De ska användas vid mixning och inspelning.

Det står väl lite grand mellan dessa. Men tipsa gärna om andra.

Beyerdynamic DT770Pro

Sennheiser HD280 Pro

AKG K271 STUDIO

Börsen säljer ju AKG K171 Studio för 995kr. Hur skiljer de sig från storebror?

Tack!

Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En modell som du glömde, är Ultrasone HFI650, som är riktigt bra. Mina favoriter var Sennheiser HD280 Pro - tills jag provade dessa Ultrasone-lurar. 😛

Du hittar en del av mina omdömen om lurar på mitt recensionsforum...

Link to comment
Dela på andra sajter

HFI-650 verkar ju vara hifi/dj-lurar. Duger detaljrikedomen för mixning?

J

Link to comment
Dela på andra sajter

HFI-650 verkar ju vara hifi/dj-lurar. Duger detaljrikedomen för mixning?

J

De fungerar utmärkt som studiolurar. 🙂

De har lika bra ljudbild som HD280 Pro - men en något bättre botten. Tycker man att det är ok att mixa med HD280 Pro, så är det ännu mer ok att mixa i HFI-650... 😛

För mixning skulle jag däremot inte välja ett par slutna lurar om jag var tvungen att använda lurar - utan ett par öppna - exempelvis Sennheiser HD650 eller någon modell från Grado.

Helst skulle jag mixa med monitorer - och inte lurar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer sitta i samma rum som de som sjunger (kör). Därför behöver jag slutna lurar. Jag ska alltså bara använda dem till livemixning, inte slutmixning. För detta duger HFI-650?

J

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter med K240, DT250, och DT770 Pro

DT 770 Pro kan jag absolut rekommendera, sitter med ett par sådan själv och jag finner dom som mycket bra komplement till övrig lyssning.

Behagliga vid långa lyssningspass och mycket väl definierad ljudbild

DT 250 är väldigt lättdrivna men inte lika definierad i ljudbilden.. mer en centrerad karaktär

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sökt runt i forumet men inte hittat en tråd om hörlurar. Jag kanske är en dålig sökare...nåväl, jag slänger ut frågan.

Vilka slutna hörlurar rekommenderar ni i 1500-2000kr-klassen? De ska användas vid mixning och inspelning.

Det står väl lite grand mellan dessa. Men tipsa gärna om andra.

Beyerdynamic DT770Pro

Sennheiser HD280 Pro

AKG K271 STUDIO

Börsen säljer ju AKG K171 Studio för 995kr. Hur skiljer de sig från storebror?

Tack!

Johan

Själv skulle jag nog lägga mina slantar på Sennheiser HD280 Pro, men det är ju helt personligt faktiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer sitta i samma rum som de som sjunger (kör). Därför behöver jag slutna lurar. Jag ska alltså bara använda dem till livemixning, inte slutmixning. För detta duger HFI-650?

J

Tveklöst! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...