Jump to content
Annons

Synthen med HO-ljudet (2 unlimited m.m.)


C64

Recommended Posts

Japp den där synthen som hade det ljudet inbyggt HO!!

Lät det när jag provade den på Delux Music vid fridhemsplan i början på 90talet

Kostade runt 20 000 har jag för mig?

Skulle sitta fint o kolla hur mycket den kostar nu =)

Redigerat av C64
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
HO!!

🙂

Kan vi få ett kort klipp med ljudexempel? Eller säg en 2Unlimited-låt och ange minuter/sekunder så kan vi bättre förstå vilket ljud du söker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att du menar "Hooo"-ljudet i 2 Unlimiteds låt "Twilight Zone" ?

Jag har dessvärre ingen aning men då kanske fler förstår vad du menar? 🙂

Ifall det nu va det du sökte efter? 🙂

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
HO!!

Skulle ha placerat det där i nånslags neg... rapmusik? Nå, som sagt. I brist på bättre, uppskattar vi också ett ljudklipp där du försöker imitera det där ljudet du är ute efter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag testade en gitarr i början på nittiotalet som lät "schwidoup" - sådär som i en av Beatles låtar. Den ksotade 14 500 då. Någon som vet vad man får betala för en sån idag?

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Jag testade en gitarr i början på nittiotalet som lät "schwidoup" - sådär som i en av Beatles låtar. Den ksotade 14 500 då. Någon som vet vad man får betala för en sån idag?

Den kan du nog hitta för 4-5000 på Vendolin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, vi vet vad hoover är och hur den låter!

Kunde vi inte ha fått ett ljudexempel på hur ditt "HO!" låter istället?

Gamla 2 Unlimited är väl istort sett bara en multitimbral sampler och nån bandare för sången. 😛

De hade kanske en Kurzweil K2000 i affären med sådana samplingar inladdade?

Link to comment
Dela på andra sajter

C64 eftersom du har testat synten i fråga som då kostade ca 20 000:- kan du inte säga vad det var för synt i stället "HO synten"? 😛 I princip alla syntar jag känner till kan åstakomma ett "HO" ljud 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Fruppe69 (oregistrerad)
chilla själv din bonnläpp

WTF. Har du landat fel på din anustapp, eller vart tog din humor vägen? Stackarn.

Ja jag vet inte, kanske typ hela Sverige tycker det är jätteskojjigt att säga "neger" lite sådär i förbifarten?

Du har rätt, det är nog mig det är fel på.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
Du har rätt, det är nog mig det är fel på.

Förstås inte. Jag är från Finland och här har vi ju inga negrer whatsoever.

Lite slött att man får skämta om pedofili, prostitution och en massa annat, men så finns det ett magiskt ord som man automatiskt skall fördöma talaren för.

I sammanhanget var det ju imho helt korrekt. Har du nånsin sett en vit eller mongol eller lapp stå på gatan och skrika "HO!". Så det var bara att förstå det träffande och roliga i det hela, och inte hänga upp sig med "automatfördömningen". Så där kanske felet var ditt.

Jag skrattar fortfarande åt tanken att det verkligen har funnit en synth med en patch där en vit mongol från lappland skriker HO! och som har kostat 20000..

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det de där voicesamplingarna som fanns i var och varannan dancelåt i slutet av 80-talet och början av 90-talet?

De lät typ "Ho, Yeah" och låg oftast i baktakt i musiken 😳

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Var det de där voicesamplingarna som fanns i var och varannan dancelåt i slutet av 80-talet och början av 90-talet?

De lät typ "Ho, Yeah" och låg oftast i baktakt i musiken 😏

/Daniel

nejnejnej jag vet precis vad han menar. Min första casio hade det. Alltså - det låter verkligen "HO!"

Letar letar

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det de där voicesamplingarna som fanns i var och varannan dancelåt i slutet av 80-talet och början av 90-talet?

De lät typ "Ho, Yeah" och låg oftast i baktakt i musiken 🙂

/Daniel

nejnejnej jag vet precis vad han menar. Min första casio hade det. Alltså - det låter verkligen "HO!"

Letar letar

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...