Jump to content
Annons

Sidechaina i SL3 med C1-sc


Exil

Recommended Posts

Eftersom ingen har svarat i den nitade sidechaintråden så startar jag därför en ny tråd.

Såhär är det. Jag har äntligen lyckats sidechaina med waves C1-sc men jag får bara ut det jag sidechainar i mono. Jag har gjort enligt instruktionerna på den nitade sidechain tråden. Men eftersom jag bara har SL så kan jag inte skapa ett quadro-gruppkanal så jag har gjort en stereo-gruppkanal istället. Har detta något med det hela att göra? Eller vad ska jag annars gör för att få det jag sidechainar i stereo?

Ha de!

Redigerat av Exil
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Men eftersom jag bara har SL så kan jag inte skapa ett quadro-gruppkanal så jag har gjort en stereo-gruppkanal istället. Har detta något med det hela att göra?
Med 99% säkerhet, ja. 😄
Eller vad ska jag annars gör för att få det jag sidechainar  i stereo?
Använd en annan kompressor. 😆
Link to comment
Dela på andra sajter

Eller vad ska jag annars gör för att få det jag sidechainar  i stereo?
Använd en annan kompressor. 🙂

Okej, tips på någon som funkar i stereo?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara en vecka sedan den senaste tråden om sidechain med Cubase SL, så jag citerar mitt tips på nytt. 😛

SideKick

Släng en instans av pluggen på din key input (förmodligen bastrumman) och skicka ut på en av pluggens egna "virtuella kanaler"

Sen sätter du en till instans av pluggen på kanalen du vill sidechain-komprimera (förmodligen basen eller submix) och välj rätt virtuell kanal som trigger.

Funkar med alla Cubase-varianter, och många andra VST-hosts.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara en vecka sedan den senaste tråden om sidechain med Cubase SL, så jag citerar mitt tips på nytt. 🙂
SideKick

Släng en instans av pluggen på din key input (förmodligen bastrumman) och skicka ut på en av pluggens egna "virtuella kanaler"

Sen sätter du en till instans av pluggen på kanalen du vill sidechain-komprimera (förmodligen basen eller submix) och välj rätt virtuell kanal som trigger.

Funkar med alla Cubase-varianter, och många andra VST-hosts.

🙂

😛 bra beskrivet, men är fortfarande för trög

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara en vecka sedan den senaste tråden om sidechain med Cubase SL, så jag citerar mitt tips på nytt. 😄
SideKick

Släng en instans av pluggen på din key input (förmodligen bastrumman) och skicka ut på en av pluggens egna "virtuella kanaler"

Sen sätter du en till instans av pluggen på kanalen du vill sidechain-komprimera (förmodligen basen eller submix) och välj rätt virtuell kanal som trigger.

Funkar med alla Cubase-varianter, och många andra VST-hosts.

😆

😆 bra beskrivet, men är fortfarande för trög

Jo jag har laddat hem den där och försökt förstå mig på, men jag förstod itne mycket alls. C1-sc är rätt lätt att förstå sig på, men ruskigt jobbigt att man bara kan få i mono. Är det verkligen så illa att det inte går att lösa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara en vecka sedan den senaste tråden om sidechain med Cubase SL, så jag citerar mitt tips på nytt. 😆
SideKick

Släng en instans av pluggen på din key input (förmodligen bastrumman) och skicka ut på en av pluggens egna "virtuella kanaler"

Sen sätter du en till instans av pluggen på kanalen du vill sidechain-komprimera (förmodligen basen eller submix) och välj rätt virtuell kanal som trigger.

Funkar med alla Cubase-varianter, och många andra VST-hosts.

😆

Låter pluggen bra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...