Jump to content
Annons

Var kan jag lägga ut låtar på nätet?


jalle

Recommended Posts

Hej hopp !

Jag skulle behöva veta hur man lägger ut låtar på nätet.

Antar att det finns fler varianter på "demosajter" eller liknande.

Behövs det ftp program, shareware program.

Jag kör Cubasis 4.0 och det borde väl vara mp3 format som gäller för att få ner storleken.

Jalle

ADM: tydliggjorde rubrik från "låt på nätet" och flyttade tråden till "Allmänt".

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...
Vitaminic SUGER 😳

La in en supportfråga via email.

Väntade....väntade.....väntade....och väntade.

Har väntat i ett halvår nu har fortfarande

inte fått svar. 😆

sända support frågor lär nog vara onödigt om informationen jag fått stämmer.

kommer inte ihåg var jag läst eller hört om det hela. men jag har fått intrycket av att vitaminic håller på att genomgå ett personal byte eller en överläggning om att lägga ner tjänsten, om dom nu inte redan har gjort det 😕

vem vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett förslag är att skaffa sig en egen domän.

kostar 500-600 spänn första året, sen kostar det en struntsumma per månad

ex. B-one har 9 kr/månad för 125MB.

Visserligen säger dom att man inte får använda utrymmet som "en extra hårddisk" men man kan få tillstånd att lägga upp sin musik där om man skickar ett mail och frågar.

Fördelen med detta är ju att du kan göra en sida precis hur du vill för att promota sin musik och kan använda php/mysql mm.

Nackdelarna är ju att det inte är en "musikcommunity", vilket kan medföra att andra inte hittar din musik lika lätt. Men om man bara vill ha sin musik upplagd för nedladdning så är det ett bra alternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vitaminic SUGER 😉

La in en supportfråga via email.

Väntade....väntade.....väntade....och väntade.

Har väntat i ett halvår nu har fortfarande

inte fått svar. 😄

sända support frågor lär nog vara onödigt om informationen jag fått stämmer.

kommer inte ihåg var jag läst eller hört om det hela. men jag har fått intrycket av att vitaminic håller på att genomgå ett personal byte eller en överläggning om att lägga ner tjänsten, om dom nu inte redan har gjort det 😆

vem vet.

Som jag skrev innan skickade jag mailet för

säkert 6mån sen. Och även innan dess var det

VÄLDIGT svårt att få hjälp.

På SoundClick får jag hjälp inom 24 timmar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

..Nej Demomusic är seeeeeegt...jag skrev o frågade admin där om att ta bort låtar man lagt upp..och responsen var blixtsnabb..men det blev noll prio på mitt problem, dom har fortfarande inte gjort något...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett förslag är att skaffa sig en egen domän.

kostar 500-600 spänn första året, sen kostar det en struntsumma per månad

ex. B-one har 9 kr/månad för 125MB.

Visserligen säger dom att man inte får använda utrymmet som "en extra hårddisk" men man kan få tillstånd att lägga upp sin musik där om man skickar ett mail och frågar.

Fördelen med detta är ju att du kan göra en sida precis hur du vill för att promota sin musik och kan använda php/mysql mm.

Nackdelarna är ju att det inte är en "musikcommunity", vilket kan medföra att andra inte hittar din musik lika lätt. Men om man bara vill ha sin musik upplagd för nedladdning så är det ett bra alternativ.

Angående B-one, så hänvisar jag till mitt recensionsforum - för att varna... 🙂

Det finns några bra tips där om BRA webhosts också. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

novation (oregistrerad)
Har jag fel när jag säger att: Man måste ha tillstånd av STIM för att lägga ut musik på nätet? 🙁

Japp. Du kan lägga ut egna låtar utan att vara registrerad hos dem. Men lägga ut ANDRAS låtar.. det är en annan sak. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemen börjar tydligen också om man är medlem i STIM. Då kan man få tillstånd av dem att lägga ut sina egna låtar på Nätet utan att betala någon avgift (men bara på sin egen site) - men om en site med en massa STIM-anslutna musikers låtar ska göra låtarna tillgängliga, så krävs ett ramavtal med STIM. Att ha länkar från samlingssiten till STIM-medlemmars egna siter är tydligen ok utan kostnader, men inte att ha dem direkt på samlingssiten.

Med så stelbenta regler, känns det egentligen tveksamt om det är lämpligt att gå med i STIM om man inte planerar att ge ut sin musik kommersiellt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att få lite sån info faktiskt. Stått länge i valet och kvalet om man ska gå med eller inte. Och om det är som du säger, så väntar jag hellre ett tag till. Mina låtar spelas (nog) ändå inte på radio än på ett tag.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...