Jump to content
Annons

VST Connect session [Cubase 7-projekt att ladda ned]


Lundin

Recommended Posts

Mors.

Vet inte om det är någon därute som ger sig på sånt här men jag och en god vän ( Gain på forumet)

provade detta förra veckan och det funkade faktiskt att jamma i realtid men det var lite pickel att ställa in allt för att få det att fungera.

+ att det inte känns helt färdigt och har en del begränsningar..

Eftersom jag tycker Steinberg misslyckas med att göra något enkelt väldigt krångligt skapade jag därför ett Cubase 7.prj att använda som grundmall inklusive 2st bilder som förklara vad spåren gör och varför..

Jag har enbart varit värd för vår session och har inte provat att vara "performer" så ni får köra lite trial-and-error.. denna session ska däremot fungera rakt ur lådan om brandväggar o liknande är konfigurerade rätt.

Kan verkligen rekommendera att testa för det var riktigt kul.

Ladda ned projektet här ( denna används bara av den som agerar Värd )

Ladda ned VST Connect performer( Stand-alone mjukvaran som "artisten" installerar och kör)

OBS!

Glömde tillägga att det är en 64-bitars version av Cubase detta är gjort i och jag kan inte svara på om det funkar att starta i en 32-bits version och att pluggarna "byter ned sig själva". Men prova går ju

Redigerat av Lundin
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Annons

Se där, lite action i den här tråden.. trodde generellt inte att någon skulle angripa det i verkligheten..

@Broghard: Bra tanke där med video, men jag har nog tyvärr släppt idén som en kul grej och inget man kan använda i en seriös situation.. det känns för meckigt att hantera för att lägga ytterligare krut på det..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...