Jump to content
Annons

Gyllene Tider - Återtåget Live


Martin

Recommended Posts

Annons

Du kräver svar efter kl 2 på natten och gnäller över att ingen svarat efter 50 min?!?

Kan kanske vara så att ingen av de "över 20" inte hört skivan du talar om, kanske tycker gyllene tider låter så illa att de aldrig ens skulle besvära sig att ladda ned skivan på internet. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

kanske tycker gyllene tider låter så illa att de aldrig ens skulle besvära sig att ladda ned skivan på internet.

Jag har svårt att begripa varför man gillar Gyllene Tider av andra än nostalgiska skäl.

Därför svarade inte jag. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen ska vi inte tala om mixning/mastringen, jag tycker den här skivan låter klockrent. Nu har jag inte så mycket att jämföra med, men finns det någon som kan hålla med? 😉

Lägger upp ett litet klipp från albumet med (är det lagligt?

Vem har mixat? Vem har mastrat?

Och nej, det är inte lagligt att ens lägga upp en klipp. Tyvärr. Så ta bort länken (och ta bort ditt klipp på din serverplats-det är inte lagligt).

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Om du inte ens är straffmyndig, hur kan då Gyllene Tider påminna dig om ungdomen? :rolleyes:

2. Vem som har mixat/mastrat står väl i skivans booklet (för du har väl köpt plattan, och inte snåltankat ned den på DC?, för har du det så kommer Heinrich Pontén och förgriper sig på dig!?!) 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Om du inte ens är straffmyndig, hur kan då Gyllene Tider påminna dig om ungdomen?  😆

2. Vem som har mixat/mastrat står väl i skivans booklet (för du har väl köpt plattan, och inte snåltankat ned den på DC?, för har du det så kommer Heinrich Pontén och förgriper sig på dig!?!)  😆

1. Haha, jag är 17. Men jag lyssna på GT när jag var liten (kallar det min "ungdom").

2. Jo, får väl orka mig hem till Pappa och kolla.

Om du är 17 är du väl straffmyndig, blir man inte det när man fyller 15 ? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det så här att jag är ganska ny på hela den här fronten med ljudteknik/musik. Men jag skulle villja kontrollera en sak med er. Jag är inget stort fan av Gyllene Tider men många av deras gamla låtar har satt djupa spår i mitt hjärta 🙂 Fan, kommer alltid tänka på ungdomen när man hör Gyllene Tider 😉

Nu till saken!

Gyllene Tider - Återtåget Live (1997) 😄

Någon mer än mig som tycker den skivan låter så sjukt bra? Gessle var taggad som fan under Återtåget och inte lika lam som jag tyckte han var förra året.

Sen ska vi inte tala om mixning/mastringen, jag tycker den här skivan låter klockrent. Nu har jag inte så mycket att jämföra med, men finns det någon som kan hålla med? 😄

Lägger upp ett litet klipp från albumet med (är det lagligt? 😆):

Ska vi älska

😄 Det kanske va Eddie Meduza som har mastrat !? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

jeckeman (oregistrerad)

Ett seriöst svar på denna länk..

Jag har också reagerat på att återtåget var mkt bättre ljud på skivan...

Jag var på ett flertal av konserterna "båda turnérna"..

Det är mkt mera sting och tjoff i återtåget "ljudmässigt"

men i GT25 turnén var det lamt trist och tråkigt, men jag tror Per o de gyllene ville ha ett mer moget o naturligt och inte ett så påklistrat sound,, " tror jag"

Jag jobbar som ljudtekniker "live", och jag har ofta gått och funderat på klasskillnaden på de olika inspelningarna... hmm..

Har svårt att tro på att det är samma person iaf..

hoppas jag höll mig till tråden?

Tycker fler på forumet ska fokusera på att hjälpa folk med det dom verkligen efterfrågar.. 😕 var jag elak nu? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

För det första.

Är inte det här ett ljud/produktion/musikforum?

Då kanske man kan försöka svara på det som den som postat tråden frågat om, och inget annat om det inte tillför något som kan vara intressant att veta. Och det gjorde inte 90 % av alla de svar på denna tråd.

För det andra.

Man ska inte fördöma musik bara för att man inte tycker om den själv. Det är lite lågt att göra det.

Ursäkta om jag verkar gnällig (det kankse jag är också!).

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill be om ursäkt. Jag var dum som drog iväg OT. På detta sätt förledde jag också Demoniqus men ingen skugga må falla över honom, allt var mitt fel!

Sen uppskattar jag tråden i övrigt. Förvirrande, på gränsen till obegriplig och i sant humoristisk anda. Ta inte illa upp nu. Läs istället tråden från början och njut av alla roliga vädndningar den tar. Glad Påsk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som en liten replik till Musiker.. Du håller dig inte till ämnet . Du försöker inte ens svara på inlägget. Du skrev ett inlägg som har samma karaktär som det jag skriver nu. Det är helt ovidkommande och handlar bara om nån sorts etik som de flesta bara lyssnar till ibland. Du tycks vara en av dem. Reagera i en annan tråd med relevant ämne. Eller inte alls.

//smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Som en liten replik till Musiker.. Du håller dig inte till ämnet . Du försöker inte ens svara på inlägget. Du skrev ett inlägg som har samma karaktär som det jag skriver nu. Det är helt ovidkommande och handlar bara om nån sorts etik som de flesta bara lyssnar till ibland. Du tycks vara en av dem. Reagera i en annan tråd med relevant ämne. Eller inte alls.

//smulan

Jag är medveten om det. Ville egentligen bara påpeka att lite ödmjukhet inte skadar ibland...

Glöm det hela (lätt att säga i efterhand). 🙂

För att svara på den gentliga frågan: Jo, jag tycker också att "Återtåget" låter ruggigt bra. Nästan lite "lång ifrån" GT. Den har faktiskt fått lite kritik för att det låter för mycket arena-rock av det hela. Men, men. Det funkar faktiskt eftersom det är arena-stuk på det eftersom det är live! 🙂

/Johan

Redigerat av Musiker
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

jag är ett stort Gessle fan..jag tycker återtåget låter helt ok...men ja tycker Per låter lite mer ansträngd..han åt ju tabletter å skit då...hade diskbråck...men GT25 live skivan tycker jag låter för basig på nå sätt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...