Jump to content
Annons

Knappar borta på kanalen + en annan fråga


Bloeas

Recommended Posts

Helt plötsligt är nästan alla knappar borta på kanalerna i huvudfönstret och dom enda som syns är "solo" och "mute", sen är det tomt? Någon som vet vart jag kan välja vad som ska visas på varje kanal?

Sen när jag ändå är igång undrar jag om det går att få fram färglisten så jag enkelt kan välja vilken färg varje kanal ska ha, Alltså så som man kunde göra i 5an. Jag kör 6.5 men har samma problem i 7an som jag har på jobbet.

Tack på förhand!

//Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Högerklicka på spåret och välj "Track control settings" där väljer du vilka knappar som skall synas och du kan även definiera i vilken ordning de ska visas genom "Move up/down" i listan (Cubase 7)

Angående Färgerna är jag inte riktigt med på vad du menar? Den kommer du ju åt antingen direkt på spåret i Track managern eller som en liten meny i listen straxt under de vanliga menyerna ( File / Edit/ Project e.t.c) och där heter den Color menu,

(Höger musknapp på den listen så får du upp en setup där du väljer vilka funktioner som skall synas där)

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

tack Lundin, ska kolla senare idag. Jag är grymt dålig på sånt här. Har liksom anpassat mig efter hur det ser ut från början och när då något försvinner har jag ingen aning om hur jag ska få tillbaka det =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...