Jump to content
Annons

Ny soft plugg är ute (Moscow VST) Gratis :)


Johan Brynte

Recommended Posts

Annons
  • 4 veckor senare...

Noob-fråga här...ursäkta mig om det är en dum fråga. Jag har inte spelat in så länge (tre månader tror jag att det är nu) och börjar få kläm på hur man gör i största allmänhet, och iallafall hur man inte ska göra 😉

Nu hittade jag den här tråden av en slump när jag sökte efter en annan plug, och kom på att sånt ljud skulle passa perfekt i den låten jag jobbar med nu! Men jag förstår inte hur det är tänkt att man ska göra?

Om man inte har ett keyboard, kan man använda en sån plug ändå? Koppla den till sitt qwerty-keyboard på något sätt? Finns det ingen guide/tutorial någonstans. Hur gör man för att spela in med den pluggen för det är ju ett vsti och inte bara till för efterbehandling? Har sökt med ljus och lykta men hittar ingen info.

Jag skulle bli otroligt glad om någon ville berätta hur man gör 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vilket program du använder men man brukar kunna gå in i en midi-editor och lägga in toner med musen.

Aha, OK tack! Jag ska kolla om jag kan hitta hur man gör det. Jag använder reaper nu. Har du koll på hur man får fram den där? Men sen när man har den så menar du att man gör ungefär som i ezdrummer eller något, att man drar in toner i spåret?

Tack för hjälpen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, OK tack! Jag ska kolla om jag kan hitta hur man gör det. Jag använder reaper nu. Har du koll på hur man får fram den där? Men sen när man har den så menar du att man gör ungefär som i ezdrummer eller något, att man drar in toner i spåret?

Tack för hjälpen!

Jag använder Cubase och då går man till meny "Midi" och väljer en editor där. Ja det är ungefär som att musa in trummor fast man har längre toner, oftast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...