Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej

Provlyssnade dessa lurar och blev mÀkta imponerad, kanske jag Àr för lÀttimpad? Söker lurar att resa med dÄ mina shure kÀnns lite stora och oskyddade i resvÀskan, och dessa Beats kunde fÀllas ihop samt att de hade ett fodral. KÀndes kompakt, skyddat och bra. De kostar dock över 2000 och för de pengarna finns det mycket att vÀlja pÄ. Om jag köper dessa, vad Àr det jag missar dÄ? Vilka andra lurar bör jag kolla innan köp? Ni som eventuellt har dessa, hur kÀnns de efter en timme pÄ örat?

Ska nÀmnas att Beats har en mic och kan anvÀndas till min iphone vilket jag ser som ett extra stort plus. AnvÀndning Àr primÀrt att mecka musik pÄ laptopen, men ocksÄ att lyssna pÄ musik/film samt att prata i telefon med bra ljud.

Redigerat av Vallin
Annons
Postat (redigerat)

Det finns en uppsjö av hörlurar, personligen rekommenderar jag alltid akg 701/702 (öppna) eller Beyer DT770 pro (slutna).

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Postat

Tack för svaren. GÀllande akg och beyerlurarna sÄ kommer de in i samma klass som mina Shure. De ingick ocksÄ nÀr jag lyssnade mig fram till mina nuvarande lurar. De Àr bra, men kanske lite ömtÄliga/oskyddade i resvÀskan som ska kastas runt med annat flygbagage...(?). Beats lurarna tÀnkte jag mer pÄ ur aspekten smÄ och lÀtta att resa med + att de fyller andra funktioner (telefoni).

Ska prova dem en vÀnda till, lyssnade bara pÄ 2 lÄtar, och blev som sagt lite impad. Trodde att det mest var hype runt namnet, men det visade sig att jag gillade dem.

Postat

Jag har Mixr-lurarna. Jag blev ocksÄ impad första gÄngen, men i butiken valde de förmodligen att displaya lÄtar som var gjorda för de lurarna, för de lÄter Àrligt talat skit.

Det Ă€r FÖR mkt bas sĂ„ det blir bara grötigt och jobbigt. Sen sitter de hĂ„rt som fan... MĂ„ste ta av mig brillorna efter ett par lĂ„tar, men det blir inte bĂ€ttre.

Smidiga ja, men det Àr inga lurar jag rekommenderar. Galet pris för sÄn skit ocksÄ...

Skaffade ocksĂ„ ett par In-Ear frĂ„n Dr Dre. Kul nĂ€r ens iPhone orginal-lurar lĂ„ter bĂ€ttre... Men men... De bĂ„da kostade mig 600:- sĂ„ det kan va kul som referenslyssning 🙂

Postat

Tack Simon för ditt svar, dÀr hade vi svaren och erfarenheten jag sökte. Jag kollar vidare pÄ andra mÀrken. Tack till alla som svarat!

Postat (redigerat)

AngÄende hÄllbarheten pÄ lurarna frÄn akg kan jag iaf bidra med erfarenheter. Jag har ett par 242HD som jag Àgt i 2.5Är. Dessa lurar anvÀnds dagligen till fots tillsammans med telefonen, nÀr jag trÀnar, nÀr jag arbetar och sist men inte minst i studion. Dessa lurar har jag haft packade i tighta vÀskor, runt nacken nÀr jag flÀngt runt och pÄ huvudet med luvan pÄ jackan över nÀr det Àr -20c. Lurarna ser, trots att jag tar ur och sÀtter i pluggen drygt 6 - 10ggr/dag, ut som nya Àn idag. Jag kan tillÀgga att jag har dem pÄ mig nÀr det spöregnar, i böljande vÀrme och har sÀkerligen svettats in membranen ordentligt nÀr jag cyklat eller sprungit.

Jag försöker inte sÀlja in akg's lurar pÄ nÄgot sÀtt, men jag har sedan 16 Är tillbaka aldrig varit med om mer hÄllbara lurar. Det Àr grym flex i huvudbandet och sladden/kablaget Àr av toppkvalité. Möjligtvis att min vÀns sennheiser 800 ngnting Àr likartade, förutom att kudden i huvudbandet och Àven muffarna Àr tvÀrslut.

Lyssna in dig pÄ ett par fina akg's i 2000kr klassen sÄ ska du se att den dÀr mic-funktionen inte Àr vÀrd mycket nÀr musiken lÄter som den ska lÄta, Àven frÄn en telefon.

Redigerat av Studioesc
Postat

Just ja, glömde nÀstan det viktigaste av allt, lurarna kÀnns knappt pÄ knoppen. Man kan utan problem sitta i timmar och faktiskt glömma bort att man har dem pÄ sig. Mao inte det dÀr klassiska tryckande kÀnslan pÄ öronen. Lurarna Àr otroligt lÀtta och materialet i muffarna Àr velvet vilket lÄter öronen "andas".

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.