Jump to content
Annons

duktig på musik?


MalinTherese

Recommended Posts

En tjej på 26 år som skriver väldigt mycket egen musik!

texter är min stora passion men gör även melodi till mina

texter med hjälp av min gitarr. DOCK, är mitt gitarrspelande

fruktansvärt dåligt! 🙂 jag klarar att få ihop min melodi

men kan inte påstå att de låter bra.

Jag letar efter någon som skulle vilja ta sig an mina låtar

och göra en ordentlig musikbakgrund? 🙂

kan dock inte erbjuda nån ersättning, men hör gärna av

dig om du är sugen på samarbete 🙂

inget avancerat jag är ute efter, utan tycker det är väldigt

vackert när de låter ganska "avskalat".

hör av er vid intresse 🙂)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej MalinTherese blir lite nyfiken på VILKEN typ av musik du skriver,

lägg gärna upp en video på någon låt som du själv tycker är lik din egen, så att man vet vad det handlar om. 🙂

Ps, jag spelar inte gitarr )

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har en Ipad/Iphone rekommenderar jag Garage Band. Appen är busenkel att göra bakgrunder med. Välj ackord och instrument och appen spelar automatiskt. Sedan kan du även sjunga antingen i telefonens mick, men än hellre en ansluten vanlig mick. Garage Band kostar ca 50kr.

Jag är ingen vidare musiker och jag är nog heller inte tillräckligt snygg för att vara på scen (jag betraktar mig enbart som låtskrivare), men mina två senast uppladdade låtar "White..." och "Til life..." (länk i signaturen) är helt och hållet gjorda med Garage Band. Dvs bakgrunderna. Min falsksång gjorde jag i en annan app (Auria) med bakgrunderna från GB.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar länka till mina Youtubeklipp genom att bara klistra in webadressen direkt (här) i inlägget. Då kan man spela upp det direkt här utan att behöva gå till Youtubesidan. (Soundcloud har jag ingen erfarenhet av.)

Exempel:

...Detta är för övrigt ett klipp inspelat med en Ipad, och uppladdat direkt på min Youtubekanal från paddan. Jag sjöng direkt in i den inbyggda micken på en Apogee One kopplad till paddan.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag testar gärna att lägga bakgrunder!

Jag är i huvudsak gitarrist, men jag har även spelat trummor och klaviatur och har länge spelat in och gjort musik.

Jag kan skicka ett PM senare med lite länkar till musik som jag har spelat in, har inget online som är up to date så det ger inte en rättvis bild av vilken nivå

mina produktioner ligger på idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är möjligen också intresserad, beroende på vilken genre och språk det handlar om!

Om jag förstår det rätt så vill du att man gör musik och sång till dina texter? Jag har själv svårt för texter men är väl hygglig på musik. Spelar gitarr sen typ 8 år tillbaka och har även kapacitet till att sjunga, dock vill jag förvarna om att jag har ofta rätt mycket att göra så att processen till ett fullständigt resultat kan ta lite tid! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag är också intresserad 🙂 Sjunger du låtarna också eller skriver du bara? Jag är en pianist/keyboardist och har egen studio men är ingen sångare direkt 😛 men har kontakt med några bra sångare som man kan be lägga lite vocals. Skickar ett PM

Redigerat av TheQuo
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...