Jump to content
Annons

Lossless audio in Spotify - Facebook grupp


Martin

Recommended Posts

Annons
  • 5 månader senare...

Bättre köpa sin musik i 24 bit och ha filerna på sin hårddisk IMO. Så Gör jag iaf med skivor jag gillar. Spotify handlar om kvantitet och att kunna komma åt musiken över allt för min del. Grymt när artister ger referenser, eller när man ska repa in en ny låt med bandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om Spotify skull erbjuda Lossless kvalite så skulle jag aldrig i mitt liv lita på att det faktiskt är Lossless och att det inte är encodat från en 128kbps mp3! Folk glömmer alldeles för snabbt om denna skandal, boycotta skiten säger jag bara... jag blir irriterad av hur enkelt spotify kom undan med detta..och dom har sedan dess förbrukat allt förtroende för all framtid om ni frågar mig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Spotify skulle aldrig i livet gå med på lossless music.. Tänk vad många låtar dom har i sin databas.. Dom skulle genast behöva 5 dubbla sina lagringservrar då t.ex FLAC är mycket större i filformat om än halva storleken av PCM sen så har vi det här med bandbredd.. Att streama en lossless FLAC kräver för mycket bandbredd då många lyssnar på Spotify i t.ex en smartphone.. Kundernas månantliga datamängd skulle ruineras för snart.. Men här en artikel på Spotifys egna forum.. Läs gärna http://community.spotify.com/t5/Spotify-Ideas/Lossless-audio-quality/idi-p/8555 Föresten så låter bra musik bar även i sämre lyssning. T.ex den lilla radion i köket! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Spotify skulle aldrig i livet gå med på lossless music.. Tänk vad många låtar dom har i sin databas.. Dom skulle genast behöva 5 dubbla sina lagringservrar då t.ex FLAC är mycket större i filformat om än halva storleken av PCM sen så har vi det här med bandbredd.. Att streama en lossless FLAC kräver för mycket bandbredd då många lyssnar på Spotify i t.ex en smartphone.. Kundernas månantliga datamängd skulle ruineras för snart.. Men här en artikel på Spotifys egna forum.. Läs gärna http://community.spo.../8555��Föresten så låter bra musik bar även i sämre lyssning. T.ex den lilla radion i köket! 😉

Även om det var Flac skulle nog deras spelare sabba ljudet ändå... Som lägger till extra komprimering och all skit...

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om det var Flac skulle nog deras spelare sabba ljudet ändå... Som lägger till extra komprimering och all skit...

Nope Spelaren lägger inte till extrakompression.. Den återger bara det som streamas (känner Spotifyutvecklare som talat om tekniken bakom för mig) Om t.ex Spotify lägger till FLAC i stället för OGG som streamformat skulle jag garantera att dom släpper den rent igenom!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nope Spelaren lägger inte till extrakompression.. Den återger bara det som streamas (känner Spotifyutvecklare som talat om tekniken bakom för mig) Om t.ex Spotify lägger till FLAC i stället för OGG som streamformat skulle jag garantera att dom släpper den rent igenom!

Som sagt, deras förtroende är förbrukat, dom har gjort bort sig...

Vissa saker går inte att förlåta...det är inte bara respektlös mot konsumenterna men också artisterna..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...