Jump to content
Annons

C7, 64 bit, rewire, Reason


Frekvens

Recommended Posts

Hej!

Börjar bli småarg här på fredagskvällen, men försök till kortfattad problematik:

Igår: Cubase 7.0.1 installerat i 32 bitar, funkade jättebra med Reason 5, via rewire.

Idag kröp jag till korset (anl. har jobb, tjänar pengar, kan handla) och köpte Reason 6.5 då tidigare varit ful.

Installerar Cubase 7.0.1 i 64 bitar (eftersom Reason är det)

Startar Cubase (64 bit) och öppnar tidigare projekt (senast sparat i 32bit) som gnäller att ngn plugg saknas osv. Fine, skit samma, tryck OK. Startar Reason, som låser sig vid uppstart. (Ja det funkade tidigare stand alone)

Stänger av från aktivitetshanteraren och stänger av Cubase.

Går inte att starta Reason igen (engine already running...)

Startar om datorn.

Testar med Cubase (32 bit), men här syns inte ens rewire i Devices. Hepp... Det gjorde det senast för ca 24 timmar sen.

Frustrerande... skulle köpt mac va? Surt att lagt ut 10+k på dator, och 5k på musikprogram när dom inte går öppna (När dessutom Reason funkade bättre rewiremässigt innan jag köpte det)

Så frågan är om det är någon på forumet som i nuläget faktiskt sitter och använder både Cubase 7.0.1 och Reason 6.5 - 64 bit OS?

Har jag missat nåt galet?

Ska jag ta bort 32-bit Cubase för att köra 64-bitars?

Ska jag lämna tillbaka Reason?

Eller datorn?

Skulle vilja nedgradera till winXP, Cubase 4 och Reason fultjack igen. Då kunde jag iaf hålla på med min hobby, blir som lite låst nu.

Hoppas någon vänlig forumit är vaken och vill svara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

JAHAPP!!

teknikens under och det fungerar... Efter 6 timmars fram och tillbaka pillande där jag själv tappat bort mig i felsökningen.

Cubase 7.0.1 + Reason 6.5 , 64 bitar. Det fungerar helt enkelt!

Den här tråden skulle kunna kastas i sopkorgen!

Redigerat av Frekvens
Link to comment
Dela på andra sajter

Testar med Cubase (32 bit), men här syns inte ens rewire i Devices.
Vill du köra 32-bitar behöver du installera en andra kopia av Reason i 32-bitarsversion.

Kan inte svara varför Reason kraschade första gången, det brukar inte hända, men jag gissar på skrivrättighetstrubbel för att spara senaste version av Rewire-biblioteket i Windows.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...