Jump to content
Annons

En licens av Cubase på två datorer?


Dj_Aladdin

Recommended Posts

Annons

Jag gjorde för något år sedan med Cubase 4 - I stationära och på knätoppen. Men jag är en slarver, glömde alltid kvar dongeln lite här och där. Den återfanns ju alltid, men den tog lite stryk, så nu är det gaffatejp runt den, för att hålla ihop plasten.

Så det är ju två saker att tänka på, glömma dongel och att den kan ta skada =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Den återfanns ju alltid, men den tog lite stryk, så nu är det gaffatejp runt den, för att hålla ihop plasten.
Du vet väl att du kan köpa en Steinberg-nyckel för 200 kr och m.h.a. eLicenser Control Center flytta över licensen från din halvtrasiga nyckel till den nya?
Link to comment
Dela på andra sajter

Du vet väl att du kan köpa en Steinberg-nyckel för 200 kr och m.h.a. eLicenser Control Center flytta över licensen från din halvtrasiga nyckel till den nya?

Det visste jag inte! Men tusen tackor för infon! Får köpa en "hel" efter helgerna!

Kikar på Steinbergs sida nu, och läser "Licenses can also be transferred between USB-eLicensers with certain limitations".

Men det borde väl på ett ungefär betyda att man inte kan kopiera licensen (ha samma på två nycklar)..

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan inte ha licens på två nycklar, precis. Men det jag tror de syftar på är Soft-eLicenser, alltså Steinbergs licenser som lagras på en dator istället för dongel t ex Cubase AI eller Wavelab Elements. Dessa går inte att lagra på USB-eLicenser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...