Jump to content
Annons

Ganjaläger i slottskogen - mer psykedelia


olke

Good shit?  

9 röster

  1. 1. Good shit?

    • 1. Just plain shit.
      0
    • 2. Better than nothing.
      1
    • 3. Ok shit, man.
      2
    • 4. Nice shit, man.
      1
    • 5. Gooood shit, man.
      3


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Ganjaläger i slottskogen

* ARTIST/GRUPP: Camilla spelar melodica

* GENRE: Psykedelisk gymnastik

* LÅTLÄNGD: 6:50

* KOMPOSITÖR: Kristoffer + Johan

* PRODUCENT: Kristoffer + Johan

* EV. MEDVERKANDE: Kristoffer - Gitarr/Dragspel/Vinylspelare/Arrangemang, Johan - Mungiga/Gitarr/Arrangemang

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3 @ 192kbps

* STORLEK: ~9 mb

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: [borttagen, pm:a för länk...]

Då var det dags igen. Gjorde den här låten på några timmar under gårdagskvällen. Något högre tempo på den här låten än på "Små barn på sparkcyklar gör fula grimascher", men förhoppningsvis finns det fortfarande ett smått psykedeliskt inslag i musiken. Trots att den här låten vid sina tillfällen snuddar på att vara riktigt tung.

Dragspel, gitarr, vinylspelare, mungiga i en rörig, ostämd blandning.

Återkom med kritik!

Redigerat av olke
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Är det verkligen ingen som har nåt att säga om låten?

Väldigt dålig respons.. typ.. ingen, alls 😄

Jag tycker det låter skit fett, helt min smak. En skön blandning av Baxter och Shaun William ryder.

Låter skönt med en ganja fest i slottskogen oxå.

Har varit på en jam fest där en gång, det var nog det närmaste ganja fest man kan komma där. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det verkligen ingen som har nåt att säga om låten?

Väldigt dålig respons.. typ.. ingen, alls 😄

Jag tycker det låter skit fett, helt min smak. En skön blandning av Baxter och Shaun William ryder.

Låter skönt med en ganja fest i slottskogen oxå.

Har varit på en jam fest där en gång, det var nog det närmaste ganja fest man kan komma där. 😄

hehe, grymt 😉

Vet inte vem vare sig Baxter eller Shaun William ryder är, lyssnar mest på elektronisk musik - kanske är bäst att låta bli att lyssna på dom med så man inte snor några idéer 🙂

Om du gillade denna så kolla in denna posten: https://www.studio.se/index.php?showtopic=9786

Den låten gjorde vi i förrgår.. Lite samma stuk, fast mycket lägre tempo

Kul att du gillade iaf!

.. Och skönt att nån äntligen gav nån slags respons.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe... Jag lyssnade precis på låten och det låter bra, även om jag gillade den förra låten bättre. Specielt stråken som kommer in kring 1:25 gillar jag. Smurfrösten som kommer in mot slutet gillar jag inte så mycket. Coolt att du fortsätter på samma tema. Väldigt udda musik på gränsen till New Age detta nästan va? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det verkligen ingen som har nåt att säga om låten?

Väldigt dålig respons.. typ.. ingen, alls 😄

Jag tycker det låter skit fett, helt min smak. En skön blandning av Baxter och Shaun William ryder.

Låter skönt med en ganja fest i slottskogen oxå.

Har varit på en jam fest där en gång, det var nog det närmaste ganja fest man kan komma där. 😄

hehe, grymt 😉

Vet inte vem vare sig Baxter eller Shaun William ryder är, lyssnar mest på elektronisk musik - kanske är bäst att låta bli att lyssna på dom med så man inte snor några idéer 🙂

Om du gillade denna så kolla in denna posten: https://www.studio.se/index.php?showtopic=9786

Den låten gjorde vi i förrgår.. Lite samma stuk, fast mycket lägre tempo

Kul att du gillade iaf!

.. Och skönt att nån äntligen gav nån slags respons.

Baxter är elktronisk musik, från sverige. med en sångare från Gran tone music.

Du borde lyssna iallafall.

Alla snor från varandra iallafall.

Har gjort en del elektroniska alster själv i bandet 7th Floor.

Det går o lyssna på jamma sök efter 7thfloor

ska kika på din länk nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe... Jag lyssnade precis på låten och det låter bra, även om jag gillade den förra låten bättre. Specielt stråken som kommer in kring 1:25 gillar jag. Smurfrösten som kommer in mot slutet gillar jag inte så mycket. Coolt att du fortsätter på samma tema. Väldigt udda musik på gränsen till New Age detta nästan va? 😄

Stråken som kommer in vid 1:25 är i själva verket dragspel 😄 Tyvärr fångar inte våran ruttna mick essensen av dragspelsljudet så väl, och sedan är den dränkt i alla andra ljud.. Men det ser jag dock inte som en nackdel. Ljudet skall vara lite skitigt.

New age.. ja.. kanske lite, faktiskt.. Nu när du säger det.. Kan inte säga att jag är nån fan av det direkt, och hoppas att slippa framtida paralelldragningar till new age.. Men det är ju upp till mig och johan förstås 😉

Sen skall det påpekas att de två låtarna gjorda under monikern "camilla spelar dragspel" även innefattar min rumskamrat johan. Man kan säga att vi startade band i söndags iom att vi gjorde "Små barn på sparkcyklar gör fula grimascher".. Filosofin var att blanda elektroniskt och analogt, och kanske försöka lösa fler saker med instrument, vinylsamplingar och mic, snarare än med synthar..

Men om jag får min vilja igenom kommer framtida låtar även innehålla oväntade elektroniska inslag, typ TB-303:a och lite sånt.. Får se om det kommer mer inspiration.

Två låtar på två dagar än så länge bådar ju gott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Baxter är elktronisk musik, från sverige. med en sångare från Gran tone music.

Du borde lyssna iallafall.

Alla snor från varandra iallafall.

Har gjort en del elektroniska alster själv i bandet 7th Floor.

Det går o lyssna på jamma sök efter 7thfloor

ska kika på din länk nu.

Aha.

Vet inte varför jag fick för mig att det inte var elektroniskt 😄

Tyckte det lät som ett namn på en analog grupp, hehe. Grand tone music känner jag dock igen. Är inte det en tjej som sjunger riktigt skönt?

Ska kolla upp det, och så ska jag se om jag hittar dina alster med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Baxter är elktronisk musik, från sverige. med en sångare från Gran tone music.

Du borde lyssna iallafall.

Alla snor från varandra iallafall.

Har gjort en del elektroniska alster själv i bandet 7th Floor.

Det går o lyssna på jamma sök efter 7thfloor

ska kika på din länk nu.

Aha.

Vet inte varför jag fick för mig att det inte var elektroniskt 😄

Tyckte det lät som ett namn på en analog grupp, hehe. Grand tone music känner jag dock igen. Är inte det en tjej som sjunger riktigt skönt?

Ska kolla upp det, och så ska jag se om jag hittar dina alster med.

Just det Nina Ramsby eller vad hon nu heter..

Ha d Bäst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Musikaliskt sett är det ingen höjdare precis, men flumfaktorn är rysligt hög och jag tycker den är både kul och intressant att lyssna på! 😉 Fräckt med någon som Du som tänjer på gränserna, sådant behövs verkligen i dessa tider. So thumbs up, man...good shit!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Musikaliskt sett är det ingen höjdare precis, men flumfaktorn är rysligt hög och jag tycker den är både kul och intressant att lyssna på! 😄 Fräckt med någon som Du som tänjer på gränserna, sådant behövs verkligen i dessa tider. So thumbs up, man...good shit!

Väldigt kul att du gillar. Det är inte meningen att det ska vara enastående insatser från studiomusiker, perfekt synk, snortight, osv..

Det är första tagningen, improviserat, på instrument man inte helt bemästrar, plus lite elektronisk finurlighet.. För att uppnå en hög flumfaktor som du sa 😄

Verkligen kul att det funkar! (iaf för vissa 🙂)

Får se om idén håller till fler låtar i framtiden.

Redigerat av olke
Link to comment
Dela på andra sajter

Musikaliskt sett är det ingen höjdare precis, men flumfaktorn är rysligt hög och jag tycker den är både kul och intressant att lyssna på! 😄 Fräckt med någon som Du som tänjer på gränserna, sådant behövs verkligen i dessa tider. So thumbs up, man...good shit!

Väldigt kul att du gillar. Det är inte meningen att det ska vara enastående insatser från studiomusiker, perfekt synk, snortight, osv..

Det är första tagningen, improviserat, på instrument man inte helt bemästrar, plus lite elektronisk finurlighet.. För att uppnå en hög flumfaktor som du sa 😄

Verkligen kul att det funkar! (iaf för vissa 🙂)

Får se om idén håller till fler låtar i framtiden.

Det var inte så jag menade (kanske var lite luddig) angående den musikaliska kvaliteten. Menade nog mer melodi och harmoni osv. Men jag gillar sådana här grepp, för det är spännande, lite trevande och absolut NYTT. Det ena leder ju ofta till det andra. Tänk om Du nu gav mig ett uppslag till ljudbild för min nya ballad?

Jag tror mao Du kan inspirera andra med detta. Fortsätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte så jag menade (kanske var lite luddig) angående den musikaliska kvaliteten. Menade nog mer melodi och harmoni osv. Men jag gillar sådana här grepp, för det är spännande, lite trevande och absolut NYTT. Det ena leder ju ofta till det andra. Tänk om Du nu gav mig ett uppslag till ljudbild för min nya ballad?

Jag tror mao Du kan inspirera andra med detta. Fortsätt!

Aha, hehe. Ok 🙂

Jag måste ju säga att om man lyckas inspirera någon med sin musik så kan man vara nöjd.

Grymt att höra.

Ska fortsätta 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

jag får små prodigy-vibbar fram till ca 2 minuter in i låten.

en kompis till mig vill göra precis sådan här musik... jag måste spela upp detta för honom.

snyggt jobbat

Link to comment
Dela på andra sajter

jag får små prodigy-vibbar fram till ca 2 minuter in i låten.

en kompis till mig vill göra precis sådan här musik... jag måste spela upp detta för honom.

snyggt jobbat

Prodigy? 😎

Oookej. Iofs bara hört typ "firestarter" med dom, så du har säkert rätt.

Åter igen.. Vore grymt om ens musik kan inspirera andra.

Kolla gärna på denna tråden med: https://www.studio.se/index.php?showtopic=9786

Det är vår första låt som "camilla spelar melodica".

Samma grej, fast långsammare 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

mycket bra låter som en smurf som knaprat svamp hehe bra jobbat

om ni har lust kan vi träffas o jamma i växjö har tillgång till en hyfsat bra studio i det mörka och rökiga småland. psykoos!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Godhead: Hehe. Självklart måste vi ha groupies. Tack för erbjudandet. Jag meddelar dig när vi har vårt första gig, så kan vi knulla lite backstage innan vi ska spela.

Rastaman: Låter spännande, men vi har en jävligt soft studio, situerad på övervåningen i vår stora lägenhet i gamlestan. du är välkommen på gamlestadsfestivalen som håller på året runt. Du kan tälta på vår innergård 🙂 Kul att du gillade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...