Jump to content
Annons

Livet i en skokartong (kåseri)


Martin

Recommended Posts

Annons

Men hallå, du har väl någonstans missat ondskans ur-moder? DET ONDA KOLESTEROLET !

Jag tror att det ligger bakom mer av världens misär än vad vi tror.

Själv vadar jag runt i min lilla skokartong i knädjupt och mycket ont kolesterol. Vem släppte det lös i min kropp, och vems ansvar är det?

Jag känner mig kränkt, djupt kränkt av detta onda kolesterol. När vann det onda kampen över det goda? När blev livet så här kaklöst, och bacon, mmm knaperstekt, finns nu inte längre i mitt liv. Kom tillbaka bacon, allt är förlåtet!

Jag gjorde ju bara som dom sa; sju-åtta brödskivor per dag, och nu är jag kränkt och döende. (inte bokstavligen, men mentalt alltså)

Jag vill inte bli påsatt av evigheten, jag vill ha en helkväll med det goda kolesterolet, kela lite och se vad det leder till.

Du skriver om Vintage, ja, det är väl inte konstigt att det är populärt! Tänk om jag kunde få tillbaka den där vältränade killen med slänglugg som inte stönade varje gång han reste sig ur soffan. Innan han presenterades för det onda kolesterolet.

Det är precis som du säger när du undrar "vart tog dom vägen?" Jag är en av dom...vart tog jag vägen?

Nu blir'e en kopp kaffe på det här! (Utan kaka)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu... det är lite svårt just nu. Måste ha en lokal att skriva i, kan knappt sjunga i min lokala lägenhet.... letar febrilt efter något att flytta till..... *plågad*

Men ska väl iaf lira mer gitarr! 🙂

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...