Jump to content
Annons

Om du fick välja - vad skulle du ha valt?


BobbyBenjaminz

Recommended Posts

Annons

Utan motivering är det ju inte lätt att veta varför...

En av de viktigaste aspekterna i en datorbaserad studio är att allt fungerar stabilt så att man kan koncentrera sig på musik istället för strul. Sedan är det också viktigt att ens investeringar håller så att man slipper uppgradera så fort det kommer nya versioner av operativsystem eller liknande.

Av den anledning skulle jag välja M-audio. De har hållit på med ljudkort sedan yngre stenåldern och har ett bra trackrecord på att förse även äldre ljudkort med nya drivrutiner osv (även om de var lite långsamma med 64-bitsdrivare till windows).

Sedan har M-audio en mycket större bas av användare vilket gör att det är mer beprövat i olika typer av konfigurationer (drivrutiner delas ofta mellan flera olika kort).

Sist men inte minst är de ju helt fokuserade på datorbaserade produkter och har väl alltid varit (ända sedan de hette midiman).

Dessutom ägs de väl av Yamaha numer så de har ju resurser i ryggen.

I övrigt är ju specarna/funktionerna ungefär detsamma för de flesta ljudort i samma prisklass så det är inte så mycket att hänga upp sig på.

I mina ögon är focusrite mer ett klassiskt outboardföretag så de har lite mer att bevisa vad gäller mjukvara och datorbaserade produkter. Med det sagt har ju focusrite ett gott rykte och de har ju haft ljudkort några år så du får det nog att fungera.

Jag har prövat det mesta på marknaden sedan mitten av 90-talet men justnu kör jag fast M-audio track pro ultra som fungerat klanderfritt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...