Jump to content
Annons

Problem med Eleven Rack...


ApeTrooper

Recommended Posts

Tjabba!

Köpte ett nytt Eleven Rack här i dagarna och har stött på lite problem när jag ska köra det med Logic vilket jag använde mig utav innan och känner att det blir lite väl mycket vatten över huvudet om jag förutom Eleven Rack ska lära mig använda Pro Tools också.

De problem jag har är att när jag spelar in med 11Rack i Logic så fastnar bara den rena signalen, alltså inte det ljud/den simulering jag hör från racket. Någon som har nån form av lösning på det? Jag har redan ställt in "Avid Eleven Rack" på in/output under Preferences > Audio.

Fick höra på en annan del av forumet där jag bråkat lite med samma problem, en kille som tipsade om nånting jag inte riktigt förstod. Han skrev iallafall:

"Du måste välja rätt källa på spåret du spelar in.

Just nu så har du den på defaulten, Guitar In, och den spelar endast in den rena signal du just nu hör. Denna signal kan man använda om man exempelvis vill reampa.

Det du skall välja heter exempelvis Eleven Rig L eller Eleven Rig R, då får du med det processade ljudet."

Någon som förstår detta? Eller som sagt har andra smarta tips och lösningar?

Är relativt ny inom Logic fortfarande så är tacksam om ni kan hålla det någorlunda sånär simpelt =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Han har helt rätt. Eleven rack skickar flera olika kanaler som du kan välja i Logic (vet inte riktigt hur det går till, för jag kör protools). Dessa är bla mikrofon, guitar in, eleven rack L o R och spdif.

Finns det någonstans i kanalen där du kan välja ingång, alltså varifrån du tar ljudet?

Om du bara kan välja en input känns det som att drivrutinen till eleven rack inte är riktigt installerad.

För att ändra input verkar det som att du måste klicka på spårets ingång och hålla nere knappen nån sekund. Vet inte om det fortfarande gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

JAG LÖSTE SKITEN!!!!

Provade med att öppna åtta nya spår, en för varje input. Och DÅ hittade jag det!! Input 1 = ren signal. 2, 5, 6, 7 och 8 = tomma (fångar inte upp något ljud). 3 och 4 = Eleven Rack signalen 🙂

Ååh vad skönt det känns! Att slippa känna att man bränt upp sju papp.

Tack för hjälpen alla!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...