Jump to content
Annons

Vissa sidor på nätet laddar inte via wifi


joachime

Recommended Posts

Jag har problem att nå vissa sidor på nätet i mitt hemnätverk. Fast bara trådlöst. Ansluter jag datorn till routern via ethernetkabel fungerar det. Har testat att byta dns-servrar under wifi-inställningarna på datorn och det fungerade under en period. Men sedan återkom problemet.

De sidor jag har problem med är alla svenska. DN, Swedbank, Försäkringskassan etc.

Någon som har en clue?

Och behöver jag gå in och skriva strängar eller så kan det vara bra att veta att jag sitter på en mac.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ingen brandvägg-konfig som "kickar in" i händelse av att en trådlös enhet vill ansluta?

Nu vet jag inte angående DN, men både Swedbank och Försäkringskassan kör ju med digitala certifikat etc... Kanske något ditåt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder en Time Capsule som router/brandvägg. Jag har kollat runt i inställningarna där men kan inte hitta något som skiljer ethernet mot wifi. Fast å andra sidan är jag inte så kunnig på sånt här.

Ja, det kanske har med certifikat att göra. Jag kommer iofs in på Skatteverket (vilka surfvanor jag har ... 😏 ) men det kanske är skillnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...