Jump to content
Annons

Manuell latch för balanserad signal..., önskar lite hjälp!


Recommended Posts

Go' vänner av elektroniskt kunnande!

Jag har en fråga avseende en latchfunktion för mikrofonsignal.

Det är så här....

Jag har precis investerat i en JamHub för att äntligen bli av med all hög volym vid repen.

Hela ensemble kommer i och med detta vara starkt begränsade i sin lyssning pga inear och tätslutande lurar.

Med andra ord, vi lär inte höra ett skit av vad som sägs.

Kommunikation är ju dock a & o vid repande....

Har för avsikt att löda ihop en fotknapp som ensemblen kan trycka på när man vill säga något.

Har inga trubbel med vare sig lödandet eller tillverkningen men...

Jag är lite bekymrad över hur jag ska bryta signalen.

Menar då inte rent fysiskt utan för att minimera risken för att det blir peakar som i sig blir otrevliga i öronen.

Har för avsikt att använda en vanlig apparatbox med xlr in/ut samt en återfjädrande tryckknapp som sluter när man trycker på den.

Bör jag bryta skärmen oxå eller ska jag bara bryta skärmen?

Antager att någon borde vara mer insatt i detta innan jag börjar labba med detta.

Tiden kan ju användas till mer nyttiga saker.

Tack på förhand.

/Mojje

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har ni inga mikrofoner?

Jo då, visst har vi det!

Ambitionen var att sätta upp typ som en talkback-mikrofon för de övriga som inte sjunger i ensemblen.

Då denna bör vara ganska känslig för att kunna ta upp tal på lite avstånd så drar man snabbt slutsatsen att den lär leva jäkel i lyssningen var på jag vill att den är tyst när man lirar.

Där av denna "latch"!

Piiiz!

/Mojje

Link to comment
Dela på andra sajter

God morgon Cruncher.

Inte så insatt, trots att jag försökt läsa lite om JamHub. Har JamHub en ingång för säg en mikrofon som går att styra med en extern liten mixer? Isåfall skulle en högt uppsatt, känslig och vidupptagande talkbackmikrofon kanske funka. När något behöver ha något sagt vrider maestro upp volymen och ljudet går ut i allas hubbar.

Är jag ute och cyklar nu? Spånar fritt efter på tok för lite sömn.

Skulle detta bara vara oanvändart dravel raderar jag gärna inlägget för att inte förvirra övriga medverkande.

Fridens.

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenna!

Lite så var min tanke oxå!

En ren miss från jamhub att inte ha med en talkback funktion liksom.

Varje separat del på jamhuben har en line i stereo samt em mikrofonförstärkare.

Så med det sagt, ja!

Det jag undrar över har mer att göra med att slippa ett på tok för starkt sprakande i lurarna när jag bryter signalen på en vanlig mikrofonkabel.

I övrigt så har jag utrustningen som krävs.

Piiiz!

/Mojje

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...